• jiipi76

Är det möjligt att gå ner 6 kg på 3 veckor?

Min man ska göra gastric bypass om 3 veckor och kravet är att han måste gå ner 6 kg på 3 veckor. Är det möjligt? Vilken bantningsmetod är bäst när man måste snabbt tappa några kg? Tack!

• Svar på tråden Är det möjligt att gå ner 6 kg på 3 veckor?
  • Petite Chérie

Pulverdiet?

Men fick han inte den där grejen från dom som man ska leva på veckorna innan?Obestämd Vad fasen det nu är..

God has given you one face, and you make yourself another.
  • SilverEmma

Fick han inte information från sjukhuset om hur han skulle gå ner? Vissa tillåter ju att man äter fast måste hålla sig under ett visst antal kcal. Vissa säger att man får dricka pulver av valfritt märke och vissa är stenhårda med att man ska ha ett visst märke.

Jag körde själv på naturdiet. Gillar smakerna och är en av de billigaste på marknaden. Gick ner strax över 6 kg på 2½ vecka. 

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • jiipi76

Tack för svaren! Nej, han har inte fått några instruktioner från sjukhuset utan de sa bara att han får använda en valfri metod och gå ner 6 kg. Idag köpte han Modifast, få se om det funkar.

• mongomongol

Ta reda på hans nuvarande vikt och räkna ut vilket kcal intag han ligger på nu. Sen ser ni till att han äter  500-700 kcal mindre och börjar fasta. (fasta= längre period utan konsumtion. T.ex äta under ett tidsspann på 8 timmar, fasta 16). Om han redan är i behov av en Bypass så kommer all vätska och fettmassa rinna av med ovanstående variant.

• mongomongol

Och inget pulver osv. Ingen utmaning för magen att smälta det där. Satsa på kött,grönsaker, och grovkorningt ris eller fiberpasta.

• jiipi76

tack för svaret! Han gick ner nästan 8-9 kg på 2 veckor med hjälp av Modifast. operationen var igår. jag drack Modifast i 2 veckor tillsammans med honom, men tappade bara 2,5 kg. men jag fuskade lite också, åt lite vanlig mat då o då.

• systersandra

Om han ska göra GBP så är han ju vet säkerhet fet och har då en hel del kilo att ta utav.
    När man går på en sådan pulverdiet så blir man av med en hel del vätska (ju större man är desto mer går man ner)Man går dessutom ner mer pom man är kille.
    Så 6 kg på tre veckor är inte otroligt mycket.Snarare minimum.
    Så genomför han bara kuren så kommer han att gå ner 6 kg.

• systersandra

Det är LCD eller VLCD jag pratar om.Modifast brukar de rekommendera.
    Mitt landsting (västra götaland) rekommenderar inte VLCD alltså mindre än 500 kcal om dagen utan 500-800.
    Modifast ger 800 kcal/dag om man tar "dagsdos" 4 påsar.Då får man i sig dagsbehovet av vitaminer/mineraler/proteiner. 

• JJJPKP

Jag har gått ner 4 kg på 4 dagar med Modifast. Jag gör min GBP operation den 18 november. 3 veckor kvar.

Svar på tråden Är det möjligt att gå ner 6 kg på 3 veckor?