• Anonym (trött)

Varför tar det sig aldrig?

Vi har försökt i snart 2 år. De hittar inga fel på oss och snart kommer vi få göra IVF. Men vad kan problemet vara egentligen? Varför det aldrig tar sig? Man blir grymt frustrerad när de säger att allt ser bra ut, men nått fel måste det ju vara.

• Svar på tråden Varför tar det sig aldrig?
  • Anonym (A)
    Anonym (trött) skrev 2013-04-17 19:27:44 följande:
    Anonym (A): Vi har inga barn sedan tidigare. Var gravid i tonåren men gjorde abort. Ja jag hoppas vi slipper gå till IVF. Känns som en jobbig procedur.
    Trots att det känns jobbigt så kan du ändå tänka att det är en stor hjälp på traven att äntligen få hjälp!
  • Anonym (jag med)

Här har du en till som försökt i 20 månader innan plusset kom. Blev gravid på andra försöket med fertilitetsmonitorn. Vi tänkte vi ger den 6 månader sen ger vi upp. Nå att vi redan tappat hoppet. Nu sitter jag här gravid i vecka 10! 

• Anonym (A)

Jag testade dem alltså aldrig själv, iom att jag blev gravid innan jag hann testa dem. Men, många gillar dem starkt och de har väldigt många bra recensioner. 

• Solrosens
    Anonym (A) skrev 2013-04-17 19:40:18 följande:
    Försökte beställa ifrån en massa sidor. De var svåra att få skeppade till Sverige. www.amazon.co.uk/gp/aag/main&asin=&is... De här skeppade i alla fall till Sverige när jag beställde. 

Anonym (A) skrev 2013-04-17 19:40:18 följande:
    Försökte beställa ifrån en massa sidor. De var svåra att få skeppade till Sverige. www.amazon.co.uk/gp/aag/main&asin=&is... De här skeppade i alla fall till Sverige när jag beställde. 

Tycker strong start verkar bättre då de innehåller två typer av tabletter varav den ena är kapslar med alla omega mineraler som olja! Dessa åt jag och är gravid. www.vitaminbutiken.se/strongstart-for-kvinnor-fertilitets-vitaminer-tabletter.html
  • Anonym (A)
    Solrosens skrev 2013-04-17 19:43:35 följande:

Tycker strong start verkar bättre då de innehåller två typer av tabletter varav den ena är kapslar med alla omega mineraler som olja! Dessa åt jag och är gravid. www.vitaminbutiken.se/strongstart-for-kvinnor...
    De låter ju också bra. Jag testade som sagt ingenting, men har hört att de här ska vara bra.

Det enda jag läste var att man kunde bli illamående av FertilAid. 
  • Solrosens
    Anonym (A) skrev 2013-04-17 19:51:12 följande:
    De låter ju också bra. Jag testade som sagt ingenting, men har hört att de här ska vara bra. Det enda jag läste var att man kunde bli illamående av FertilAid. 

Anonym (A) skrev 2013-04-17 19:51:12 följande:
    De låter ju också bra. Jag testade som sagt ingenting, men har hört att de här ska vara bra. Det enda jag läste var att man kunde bli illamående av FertilAid. 

Jag åt dessa strongstart i ca fyra månader och är nu gravid! Innan försökte vi i flera år.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (trött) skrev 2013-04-17 19:27:44 följande:
    Anonym (A): Vi har inga barn sedan tidigare. Var gravid i tonåren men gjorde abort. Ja jag hoppas vi slipper gå till IVF. Känns som en jobbig procedur.
    Jag tänkte precis som dig för ett år sedan, "måtte jag slippa IVF"! Nu när det börjar närma sig ser jag plötsligt vilken grym möjlighet det är! Sjukt jobbigt så klart och man ska aldrig ta lätt på hormoner, men åh vad det skulle vara värt det hundra gånger om om det blev en bäbis Glad
  • Callista Sonja Caroline

Jag slutade med P-piller när jag var 22 eftersom min kropp aldrig svarade positivt på det då hade jag och min man varit ett par i två år och tänkte att OM det kommer en bebis är inte det hela världen utan lite mysigt faktiskt...sen väntade 8 år av tråkigheter OCH härligheter infertilitet, bröllop utredningar, resor, bebislängtan, ångra sig och strunta i barn, husköp hormonkrångel, negativa gravtest tills jag fick turen att få överläkaren på Gyn som valde att till slut gå in och titta i min livmoder innan han skulle skickade oss till IVF eftersom de inte kunde finna några fel på oss i övrigt...väl där hittade han en myom/muskelknut som han och vi tror gjorde att livmodern inte var i "perfekt" skick så en graviditet aldrig slog rot utan blev jag gravid sköljdes den ut med mensen eftersom livmodern inte var i skick att bära ett barn en hel graviditet... operationen skedde januari samma år jag fyllde 30... Sen fick jag en mens i februari och i mars var jag gravid...det förstod jag först dagarna efter min 30 årsdag i april när "baksmällan" med illamående vägrade ge med sig :P
    Det var en efterlängtad dotter!
    Nu är jag "spontangravid" igen...
    Så var det för oss....
    Vi fick vänta i 8 år men det var det värt!!
    Lycka till!!

Läste att du gjort en abort i tonåren...
    Frågade läkaren varför jag hade en myom där?!
    Han sa att det KAN bero på trauma på livmodern som tex i mitt fall en abort jag gjort 10 år tidigare...men också att de kunde i sällsyntafall spontan dyka upp..
    Kanske värt att diskutera med din fertilitetsläkare att kolla upp...
    Lycka till!

• Anonym (trött)

Det här sista var mycket intressant att läsa! Men de lär väll tyvärr inte gå med på nån undersökning av livmoderna för att det inte "ingår" i utredningen eller jag inte haft mf, vilket jag fått för mig de brukar göra mest då? Men verkligen intressant.
    Detta är alltså inget man kan se med ultraljud eller på spolningen?

• Anonym

Myom ser man vanligen på vanligt VUL så du har nog inget stort myom om de inte sagt nåt. Dessutom är som sagt myom vanliga, upp till 75% av alla 35-40 åringar har det, och många blir gravida ändå...

Vi var också oförklarligt barnlösa. Det innebär ju dock inte att det inte finns någon orsak, men att man inte kan testa för allt idag. Vi gjorde IVF och fick väldigt få befruktade ägg, det spekulerades då i att det kunde vara problem med antingen ägg eller spermier. Det är en väldigt komplicerad process när ägget skall befruktas, om det är minsta fel antingen på äggets hinna eller skal kommer inte spermien in, samma om det är nåt fel i ämnena som sitter på spermiens huvud skickas inte rätt signaler till ägget och skalet öppnar sig inte.

Sen kan det vara problem vid infästninge i livmodern, mm, mm.

Man kan helt enkelt inte undersöka allt, oförklarat betyder bara att de inte sett nåt fel på det som  de kan undersöka.

PS. Kan tillägga att vi tillslut fick ett jättefint barn med hjälpav ICSI!

Skälet till att han gick in för att titta var att han tyckte när han kollade mig med VUL att mina slemhinnor var ovanligt "tjocka" han såg alltså inte myomet bara symtom på att nått inte var helt som det skulle där inne och ville för säkerhets skull kolla innan IVF försök...det var ju tur för väl där hittade ju han ett myom som var i vägen för en graviditet liksom...betyder ju inte att det är så för alla...det är ju inte "lösningen" men så var det för mig...
    Lycka till!

Svar på tråden Varför tar det sig aldrig?