• Anonym (Snurrigibollen)

IVF trots fsh 15???

Det är en lång historia. Har tidigare haft lätt att få barn men seda två år sedan mest trubbel om något alls. Jag är 39 år om en månad. För drygt ett år sedan fick jag ett missfall i vecka 13 (graviditeten hade slutat utveckla sig v.9 men kroppen fortsatte vara gravid). Innan detta blev jag liksom "nästan gravid". Fick plus på stickan och kort efter minus. Efter missfallet ingenting. Jag fick hjälp av Sophia hemmet att undersökas etc och det visade sig att mitt fsh värde var på 15. Nu ett år senare är vi nära att göra en IVF men hittade en sida med info om att det är nästan inga levande födda barn när man har över 15.
    Försöker kostar 35000:- Jag har två barn, så det är inte så synd om oss. Men, jag är förvirrad. Ska jag ringa in och gå igenom detta nu. Även om det är kört?
    Alla mina andra värden var perfekta.

Vet inte vem jag ska prata med..... Jätte glad om ni vill svara...{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 19:28
    Jag tänker om. Jag ska testa alternativmedecin istället och säga nej till IVF nu..... Kinesiologi.

• Svar på tråden IVF trots fsh 15???
  • Karolina75

Hur går det för dig? Har också fsh på drygt 15 fick jag veta idag och känner mig helt förstörd. Fick du veta AMH-värde också? Mitt var 0.5.Jag har ett pågående missfall efter ett konstaterat ma för en vecka sedan och var inte alls beredd på de dåliga siffrorna. Har du hittat ytterligare hjälpsam information?

• Anonym (fråga kliniken)

Det bästa är väl att fråga kliniken vad de bedömer era chanser till?

Ett enda värde är inte tillräckligt för att ge säkert svar, det beror på hur helheten ser ut. Om era chanser är jättesmå skall de inte rekommendera IVF, inte privata kliniker heller.

Men ni har som sagt rätt att få rak och ärlig information om vad de bedömer era chanser till!

Och du TS: om du verkligen, verkligen vill ha ett till barn har du ingen tid att förlora. Kan du tänka dig att göra IVF så gör det nu! Chanserna sjunker otroligt snabbt för varje halvår när man närmar sig 40 eller blir lite över! Kinesiologi tror jag inte mycket på...

Svar på tråden IVF trots fsh 15???