• Anonym (lycklig)

Blev du spontant gravid med nr 2 efter IVF?

Jag har, otroligt nog, lyckats bli spontant gravid med nr 2. Detta efter först flera år av försök och sedan flera IVF där tillslut ICSI krävdes för att det skulle bli något embryo och sedan ett barn. (Man hittade inga fel varken på mig eller min man i utredningen så orsaken var oklar.)
    Jag hade av läkarna fått veta att chansen var minimal att vi skulle bli spontant gravida. Jag är dessutom över 40 år så jag trodde ju verkligen aldrig jag skulle kunna bli gravid spontant, men så blev det!

Nu har jag fått veta att två kompisar också blivit spontant gravida efter IVF (en av dessa var också ICSI-IVF). Hur vanligt är detta egentligen?

• Svar på tråden Blev du spontant gravid med nr 2 efter IVF?
  • Anonym

vad är det som är oturligt?

• Pimpinellan

Jag har bekanta som fick en spontanbebis mindre än två år efter den första som kom till efter minst 2 IVF:er! Glad De fattade ingenting,trodde absolut inte de kunde få barn spontant. Men allt är möjligt så länge man inte är steril och det är ju faktiskt väldigt få som är.

• Anonym (lycklig)
    Anonym skrev 2013-04-15 18:19:02 följande:
    vad är det som är oturligt?
    Det står otroligt...
  • Anonym

Nu blev jag spontangravid med första men det efter IVF med ICSI. Våra chanser var väldigt små att lyckas spontant. men nu har jag ett litet underbarn sovandes i soffan

Svar på tråden Blev du spontant gravid med nr 2 efter IVF?