• 1990amanda

Hon har mitt bröst som napp!

Jag har en lite kräsen unge som inte vill ta nappen alls! Hon klöks och tycker den är jätte äcklig!

Hon har mitt bröst som napp i storsätt.. och det är jätte jobbigt. På kvällen när  hon är trött vil hon ha bröstet, sen när mjölken kommer till blir hon arg och släpper brösten, för hon är inte ute efter mat då, utan bara ngt att sutta på.

Ngn som har tips på vad man kan göra, ngn bra napp som funkat för er? Har testat MaM nappar, båder latex och silikon och sen avent silikon, men hon tar ingen av dem napparna:(

• Svar på tråden Hon har mitt bröst som napp!
  • Nordanvinden08

Åh jag önskar jag hade tips... Har testar i stort sätt alla nappar på marknaden och mitt barn vill ta nada... Är nu 8månader och snuttar och snuttar... Tidigare hade jag ett nappbarn och det var så skönt. Men denne är annorlunda och behöver såååå mkt närhet. Det är mysigt såklart men det känns i hela kroppen när man ligger i konstiga ställningar hela natten. Jag har börjat acceptera att det nog inte försvinner förrän jag slutar amma, och det är jag vill jag inte göra än...
    Detta var ju inte mkt till tips...ville väl bara skriva och berätta att du inte är ensam...
    Lycka till.

• 1990amanda
    Nordanvinden08 skrev 2013-04-15 11:09:51 följande:
    Åh jag önskar jag hade tips... Har testar i stort sätt alla nappar på marknaden och mitt barn vill ta nada... Är nu 8månader och snuttar och snuttar... Tidigare hade jag ett nappbarn och det var så skönt. Men denne är annorlunda och behöver såååå mkt närhet. Det är mysigt såklart men det känns i hela kroppen när man ligger i konstiga ställningar hela natten. Jag har börjat acceptera att det nog inte försvinner förrän jag slutar amma, och det är jag vill jag inte göra än...
    Detta var ju inte mkt till tips...ville väl bara skriva och berätta att du inte är ensam...
    Lycka till.
    Nordanvinden08 skrev 2013-04-15 11:09:51 följande:
    Lycka till.
    hej okej! mitt första barn hade med lite svårt med napp, men tog den senare, får väl hoppas att hon tar den senare.

ja de är jobbigt. känner igen mig i det att man  sover obehagligt och är  mör och konstig i kroppen efter nattenn..

• Chocoholica
    1990amanda skrev 2013-04-15 17:16:15 följande:
    hej okej! mitt första barn hade med lite svårt med napp, men tog den senare, får väl hoppas att hon tar den senare.

ja de är jobbigt. känner igen mig i det att man  sover obehagligt och är  mör och konstig i kroppen efter nattenn..

Tar du inte bort henne när hon somnat? Min pojk använder också mina bröst som nappar, men så fort jag märker att han verkligen somnat så flyttar jag över honom till sin spjällsäng. Det blir hur jobbigt som helst annars.
  • Nordanvinden08

Det gjorde jag med mitt första barn, gick jättebra. (Flytta bort efter hen somnat) Men med denna är det omöjligt. Vaknar på en gång. Ska vara nära heeeeela tiden. Släpper tutten ibland men går inte med på att jag flyttar på mig eller hen. Har varit så här sedan hen föddes. Barn är olika som alla säger;) Så nu sover jag hellre obekvämt än att inte sova alls...

• EllisBell

Har du testat Nuk? De napparna funkade på ett av mina barn när inga andra dög (dock inte på min no 1 napphatare iofs).

• skogsvitter

En del bebisar vänjer sig aldrig med plastsubstitut helt enkelt, de vill ha äkta vara. Inget konstigt med det
    Varför är det så viktigt att hon tar napp? Låter inte som att hon är så gammal heller, för de flesta lär sig att snutta utan att det kommer mjölk så småningom. Dessutom avtar snuttbehovet snabbt, och det blir bara i perioder av tex separationsångest eller andra faser som de kan behöva snutta mer.

• 1990amanda

Jag brukar försöka ta bort henne när hon somnat, men hon vaknar... Under dagarna sover hon i stort sätt i mina armar för så fort ja lägger ifrån henne blir hon ledsen..  Hon kan sova i mina armar utan att sutta på bröstet, men när jag lägger ner henne igen vaknar hon och jag måste ta upp henne, ge henne bröstet,s en somnar hon och då tar ja bort henne från böstet, funkar oftast och hon kan sova i min famn..

Hon ta flaska jätte bra när hon var mindre för var tvungen att ge henne extra mat, men nappar går inte ..

• 1990amanda
    EllisBell skrev 2013-04-16 10:01:27 följande:
    Har du testat Nuk? De napparna funkade på ett av mina barn när inga andra dög (dock inte på min no 1 napphatare iofs).
    EllisBell skrev 2013-04-16 10:01:27 följande:

nej  de har ja inte .. vart hittar man dem!?
Svar på tråden Hon har mitt bröst som napp!