• busbajsen

Jag vill men kommer inte kunna amma mitt barn!

Pga att jag kommer behöva börja med min medicin igen ganska direkt efter förlossningen, ca en vecka efter, så kommer inte jag kunna amma mitt barn. Detta smärtar mig oerhört och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Med sonen blev jag tvungen att sluta på dagen då jag blev dålig och vart tvungen att börja medicinera och inte kunde amma mer. Detta fick jag reda på i samma stund som jag kom in till sjukhuset och de ville sätta in medicin redan där. Detta tog hårt på mig och att nu inte få amma mitt andra barn ALLS gör riktigt ont. Vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Finns det någon mer därute som varit/är i samma sits och kan komma med goda råd?
     Kram kram från en ledsen själ.

• Svar på tråden Jag vill men kommer inte kunna amma mitt barn!
  • cloudberry79

Skickar en kram, trots att jag inte varit i situationen. Om din BM är bra skulle jag prata med henne om det här! Tänkte du amma första veckan? Det kan ju vara en idé att amma på BB iaf, för att ge bebisen råmjölken och sedan be om att få Pravidel för att hämma produktionen. Moderskap sitter inte i brösten, men jag vet vilken enorm besvikelse det är att önska en fungerande amning och så får man inte det man önskat sig. Hjärta

(M)amma till V -07 och E -12
  • Aimee68

Har inte heller varit i den situationen men förstår att det känns jättejobbigt. Bra tips av cloudberry även om det är frågan om du verkligen ska börja amma när du inte kan fortsätta:/ Men närheten att ge flaska kan ändå ge en fin och nära relation om man gör det till en riktigt mysstund och fördelen är ju att du kan få hjälp med matningen:)
    Man är ju rätt låst med en liten bebis som ammar och det gör med all säkerhet så att din man/sambo får en närmare anknytning betydligt tidigare än om du helammat. Det viktigaste är ju faktiskt att du mår bra. Kram{#emotions_dlg.flower}

• 1lingon1blåbär

Förstår att det känns bedrövligt{#emotions_dlg.flower}

Är det att barnet inte kommer kunna äta direkt från DIG som känns jobbigt, eller är det närheten och allt som hänger ihop med amningen?

Mina barn har ammat dom första dagarna och sedan har jag delammat med ersättning som tillägg, den ena gick ner massor i vikt så det behövdes och den andre var allergiskt mot någonting just då.

Närheten går att få utmärkt ändå, och det är minst lika mysigt att flaskmata.. plus att pappan då kan vara delaktig i det. 

Om det är bröstmjölken du tänker på så går det ju att pumpa ur massor dom första dagarna, och frysa in.. om du känner att det är viktigt att bebisen får riktig mjölk ett tag.

Styrkekramar!      

• Emeraldy

Jag har inte kunnat amma något av mina barn och det har varit en stor sorg. Jag har dock hela tiden påmint mig om fördelarna istället, att även pappan har kunnat dela de mysiga matstunderna, och att vi kunde hjälpas åt på nätterna. Man får helt enkelt försöka se det positiva, fast det gör ont i hjärtat.

Svar på tråden Jag vill men kommer inte kunna amma mitt barn!