• Amidina

Pepptråd för sockerberoende som vill sluta!

Jo, jag är ju då sockerberoende och har under den senaste månaden tryckt i mig något sött efter mer eller mindre varenda måltid. 
    Nu har jag fått nog då min hälsa påverkas och nu sitter jag här och våndas för att givetvis är det bulle med bullens dag idag och de bjuder här på jobb..

Idag var ju dagen jag skulle sluta med socker, igen. Jag har klarat mig hittills, men är nojig för att jag ska ge vika ikväll och äta upp de gräddbullar vi har i frysen eller helt enkelt bara köpa mig nåt på hemvägen.

Jag vet att det finns fler som mig och jag tänkte att vi här kan peppa varandra till att hålla oss på rätt väg, komma med tips på saker som hjälper osv osv. Glad

Välkomna! 

• Svar på tråden Pepptråd för sockerberoende som vill sluta!
  • Amidina

Mina bästa tips för närvarande är att knapra på råa morötter, vindruvor eller en dadelröra bestående av dadlar, kokosolja och kakao. Kan även rullas till bollar och täckas med kokosflingor.
    De må innehålla naturligt socker, men det är ta mig tusen hundra gånger bättre än strösocker när man försöker sluta men har en sån där riktigt jobbig dag. Tungan ute

• SarahLakela

Håller med ovanståend. ta en frukt eller gör några nyttiga "kakor" eller vad man ska kalla de.

• seandra82

bböööll  bbuuhhu har syndat så de skriker om de ,det bara går inte . äter nyttigt en dag eller halva dan sen vanli mat. å sen e man tebaks te godiset igen

• Litenåfin

För mej vad nyckeln att sluta helt. Ingen ersättning i form av "nyttigare" saker. Jag var inte så djupt i träsket men på väg :)
    Jag tillåter mej nu en onyttig sak en dag i veckan. Började med att räkna kalorier och träna. Min motivation blev att när man kommer igång att träna ser man hur mkt träning det behövs för att förbränna lite lite godis...
    Nu är jag några kilon lättare, väldigt mycket mindre och framförallt fastare. Jag känner mej snyggare och fräschare än på länge! Då var jag inte ens överviktig innan jag började. :)

• SarahLakela

Jag har varit riktigt nere, jag har ätit godis och druckit läsk varje dag i flera års tid, säkert ända sen högstadiet fram tills TYP nyår nu som var nu äter jag knappt godis, inte om man ser skillnaden (jämnför) . Lovar och svär, kunde äta en chips påse om dagen, choklad, och massa lösgodis och som sagt läsk. ( jag har aldrig varit över viktig ) när jag tog studenten vägde jag 47kg under 6år Typ gick jag upp 10 KG när jag insåg att mitt beteende inte höll. Jag har kämpat som fan utan resultat, funderingar på att anmäla mig själv till "bantnings läger" eller liknande min största dröm var att vara med i biggets loser bara för att få proffs hjälp med kost och träning, inte för att gå ner i vikt.

Hade en pojkvän då vid studenten som inte var speciellt snäll,.. under hans tid blev det inpuls köp av "bantnings piller" (krom tabletter) men dom var guld för mig, fick inte i mig en ända sötsak när jag åt dom. Fick Tvinga i mig 3st ostbågar och en klunk läsk sen mådde jag sjukt dåligt går inte att beskriva känslan sååååå dåligt alltså.

Dock åt jag bara dom i ca tre veckor för de tog slut å då valde jag att börja äta godis igen / tröst äta eller något, börja äta godis som jag hade gjort tidigare i alla fall. jag har till och med fått skjuss av vänner från en annan ort, att hämta mig och köra mig till en annan ort endå mitt i natten bara för att jag mår sjukt dåligt utan godis detta har handlat om tex att en kompis körde sammanlagt 14 MIL för att jag skulle få handla ett kinder egg, cola och ett packet cigg. Inget skämt, kl var 3 på natten med. =) (skäms som fan för det nu)

Skämt o sido, därför jag är så jäkla söt!! =)

Så om du har riktigt svårt att sluta, testa krom tabletter (äppelcider vinger med krom eller vad de nu heter, finns i hälso affärer iaf.) för mig är dom guld men orsaken att jag inte äter mer beror på att jag blev gravid så tappa allt sug.

Svar på tråden Pepptråd för sockerberoende som vill sluta!