MejriA skrev 2013-10-30 03:16:51 följande:
Hej!
finns det någon här som kan hjälpa mig?
Soc har fått in anmälningar om att mamman går ut och röker och pratar i telefon i en halv timme
Grannarna hörde att hennes dotter ropar hjälp,hjälp hjälp,men mamman bryr sig inte,hon går inte in och hjälper sin handikappade dotter(8år )
Några år tillbaka så ringde mamman själv till soc och sagt att hon var en dålig mamma och att hon inte kunde ta hand om sin dotter osv.............................
Min dotter har bott hos mig på heltid sedan 5 år tillbaka,Jag har alltid tagit bra hand om henne
det blev en jätte stor förändring på allt.
Min dotter kan inte gå och därför ansökte jag om assistent timmar,
Jag fick beviljad en del timmar och helt plötslig så blev mamman jätte intresserad av at ha sin dotter,först sa hon att hon ville ha henne en helg/mån
sen varannan helg och nu vill hon ha henne på heltid,självklart hon vill ha alla assistent timmar som hon kan skriva på sin morsa och L och Y fast soc ringde mig för några månader sedan och varnade mig och till o med sagt att jag skulle söka ensam vårdnad efersom mamman var olämplig.
Snälla min fråga nu är ,kan jag ansöka om ensam vårdnad ,hur går jag tillväga,kan soc hjälpa mig och vara på min sida eftersom dom också känner oro för min dotter?
Nej, soc kan inte agera partiskt och ställa sig på någon flörälders sida. Du måste kontakta en advokat och söka om ensam vårdnad i domstolen. Då kommer domstoeln att kontakta soc o be om en utredning om barnets bästa.