• Lilla Hi

    TÖRSTIG.... vad ska man dricka??

    Inget unikt med att vara törstig när man har plussat (enligt vad jag läst) men jag är vansinnigt törstig HELA TIDEN. 

    Är inte så glad i eller bra på att dricka rent vatten eller väska med bubblor i.... så nu har det blivit mest saft (rätt så svag) och oboy, men det känns inte så nyttigt.

    Är det viktigast att få i sig vätskan eller att dricka nyttigt... eller är det bara en fix idé som man kan ignorera?  

    Vad dricker ni? 

  • Svar på tråden TÖRSTIG.... vad ska man dricka??
  • Trissan

    jag dricker vatten, juice, ramlösa med olika smaker, mjölk.

  • Whitetrash86

    Man får nog försöka dela upp allt.
    Försöka ignorera lite eftersom det är är bra att dricka för mycket under en dag.
    Annars kan du dricka det mesta utan att  bry dig om att det ska vara nyttigt, så länge det är i acceptabel mängd =D
    Själv hade jag en dille på vatten. 

  • Fridayyy

    När jag var gravid älskade jag att dricka vatten ur decilitermått i rostfritt stål, vattnet blir mycket godare.

  • Lilla Hi
    Fridayyy skrev 2013-04-08 19:36:54 följande:
    När jag var gravid älskade jag att dricka vatten ur decilitermått i rostfritt stål, vattnet blir mycket godare.
    Ha ha... låter rätt knäppt.. men jag ska testa det! :)
    shivas skrev 2013-04-08 19:35:19 följande:
    Melon smaksätter vatten rätt så effektivt tycker jag. Glad
    Lät gott. :) 
    Whitetrash86 skrev 2013-04-08 19:35:10 följande:
    Man får nog försöka dela upp allt.
    Försöka ignorera lite eftersom det är är bra att dricka för mycket under en dag.
    Annars kan du dricka det mesta utan att  bry dig om att det ska vara nyttigt, så länge det är i acceptabel mängd =D
    Själv hade jag en dille på vatten. 
    Har alltid varit dålig på att dricka vätska... känner inte törst så. Därför känns en liter oboy  som väldigt mycket... och flera lite saft som ett hav. :)
    Trissan skrev 2013-04-08 19:33:37 följande:
    jag dricker vatten, juice, ramlösa med olika smaker, mjölk.
    Är juice okej trots att det är så mycket socker i? eller du kanske menade i mindre mängder... he he! 


     
  • tilj75

    Försök att dricka vatten för törsten och annat för att det är gott. Ett stort glas vatten innan ett litet glas oboy. Smaksätt med citron, apelsin, gurka, finns mycket gott, ha alltid en kanna på bänken eller i kylen. Rött te är nyttigt och gott, finns olika smaker, blåbär tycker jag är god både varm och kall.

  • reed

    Försök undvika söta drycker så som oboy, juice, saft och läsk. Drick det eventuellt till maten, men inte annars. Risken är att du kommer gå upp en massa onödigt i vikt samt andra negativa följder. Vatten är helt klart det bästa, så kör på det!

  • Lilla Hi
    reed skrev 2013-04-08 20:06:40 följande:
    Försök undvika söta drycker så som oboy, juice, saft och läsk. Drick det eventuellt till maten, men inte annars. Risken är att du kommer gå upp en massa onödigt i vikt samt andra negativa följder. Vatten är helt klart det bästa, så kör på det!
    Vet att vatten är bäst... men har svårt att få i mig det. Vet inte varför. Får försöka lite mer helt enkelt. :) 
  • tulip79

    Jag dricker nästan uteslutande vatten, borde varva med mjölk för att få i mig kalcium men sen jag blev gravid smakar mjölken så illa i munnen och fastnar i gommen... Så det blir vatten eller vatten med citron eller gurka i. Ibland något glas fil. Provade saft häromdagen men den smakade förfärligt, sambon sa dock att det var ingen fel på den, så det är nog fel på mina gravidsmaklökar... Så för min del är blir det massa kranvatten!

Svar på tråden TÖRSTIG.... vad ska man dricka??