• Tigerbalsam

sulky med bra lång suflett

Vi ska köpa en sulky till vår ettåring.  Dels för att ha med på solsemester, dels att ha som extravagn i bilen. Har ni något tips på en bra sulky som är smidig, har fullt liggläge och en lång suflett. Dvs att man ska kunna dra ner den så att den skyddar barnet så mycket som möjligt.  En bra varukorg är ett plus. Jag funderade lite på baby travel bombay xl för den kan man dra ner långt.  Men den ser väldigt ranglig ut.  Chicco light way verkar fått bra betyg, men den sufketten kan man inte dra ner så långt

• Svar på tråden sulky med bra lång suflett
  • Griseknoen35

Baby jogger city mini... Hade den me oss på sol semester till en 18 månaders förra sommarn och det var kanon. Var bara att checka in som speciallbagage och den blir jätte platt och väger inget nämnvärt. Suffletten går som en båge över barnet och täcker bra.

• Griseknoen35

Hm vet inte vart jag fick solsemester ifrån men läste det tyckte jag. Den funkar kanon som bilvagn. Den tar inte speciellt mycket plats och du kan fälla och fälla upp den med en hand så man kan hålla i barnet samtidigt

• Längtan efter dig 01

Jag har en Bombay XL. Trodde också att den skulle vara väldigt ranglig, men den är över förväntan. Blir dessutom väldigt liten ihopvikt och det finns bärhandtag. Smidig!

Svar på tråden sulky med bra lång suflett