• känsligo1

Hjälp!

Har en dotter som inte riktigt än är tonåring. Har alltid bott hos mig men haft en bra kontakt med sin pappa!
    Nu har det hänt något som gör att hon ständigt är irriterad o förbannad på mig och det har gjort att jag är lika förbannad o irriterad tillbaka!  Nu så har hon tröttnat på detta o vill bo varaanan vecka för att slippa bråken. Men det vill inte jag för jag tycker att det bara är att fly från problemen. Man kan lösa dem ihop fast hon bor här.

Detta har nu gjort att varje gång vi bråkat eller tjafsat så ringer hon pappa o han kommer som en räddande ängel.  Hon får åka dit!  Det har gått så långt så vi har blivit ovänner vi som alltid haft en bra kontakt. Han har nu bestämt sig att han ska driva detta vidare o ta en advokat så att hon bor där på halvtid. För hon mår inte bra hos mig säger han. Men jag berättar att hon håller på att bli tonåring o att det inte är så lätt hantera. det kommer också bli en vardag hos honom. Men vägrar att lyssna. Han betalar inte en krona till mig mer.

Nu så gick jag in på min dotters facebook o såg en reklamfilm   där jag såg en reklamfilm där en person tagit livet av sig, fast det visade sig att personen skämtade... Blev jätte orolig o ringde min före detta o berättade eftersom han inte har fb. kommentaren jag fick var att jag ska prata med henne efterom det är där hon är just nu. Tar hon livet av sig vet jag vem jag ska skylla på säger han. Hon har en mobil här som jag tog när vi blev ovänner. hon skulle få tillbaka den men samma dag köper han en ny till henne för hon måsta ha en telefon.

Känner mig helt maktlös börjar bli orolig. Vill även att hon ska bo här på heltid. Vad ska jag göra?  Närjag ringde henne o berättade om fb så blev hon förbannad o tog bort mig som vän o svarar inte i telefon.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 17:51
    Hur ska jag få henne tillbaka. Jag tänker att accepterar jag halvtid så kommer det alltid vara så men det vill inte jag. Kan man locka någon tillbaka genom att säga att hon kan bo där på heltid så att det också blir en vardag där o vill komma tillbaka eller kommer jag mista henne på det sättet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 17:55
    Jag mår så jävla dåligt nu så jag skulle själva vilja försvinna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-30 10:35
    Hon har satt mig en sits där jag inte har en krona över till ens mat denna månaden! Förstår att hon inte kan förstå konsekvenserna av sitt handlande! Men han har betalat mig en summa pengar varje månad o nu betalar han ingenting! Jag har inte ens råd att ha henne här! Jag har ingen mat till henne! Jag har inte ens så det räcker i fryset till mig! Jag måste neka henne att komma när hon väl vill det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-30 11:14
    Som pricken över iet så fick jag en så fin påskpresent av min föredetta kille ett brev på posten från sjukvården att han behandlats för klamydia o att jag måste kolla upp detta! Snacka om påskpresenter.

• Svar på tråden Hjälp!
Svar på tråden Hjälp!