• elisch

Tips på bra framåtvänd stol för 4+åring?

Ska köpa ny stol till lillkillen nu, men skulle behöva lite tips. Önskemål: Någon med bra nackkudde så inte huvudet åker framåt om han somnar. Vi har haft britax hi-way bakåtvänd och den suger på det! Någon som är lätt att sätta dit och ta bort (antar att de flesta är det) Inte alltför dyr, mellanklass blir bra. Han är inte speciellt lång om det spelar någon roll. Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på bra framåtvänd stol för 4+åring?
  • Eillen09

Hej ! Jag köpte precis en Britax Kidfix som jag är jättenöjd med :). Dottern har somnat i den och sitter jättebra ! Lycka till :)

• elisch

Åh, tack för tipset! Ska kolla in den

Om någon har något att säga om Akta Graco Assure så skulle jag bli glad!

• Kina79

Precis som med bakåtvänd stol, så rekommenderar jag att man åker och provar. Dels hyr stolen sitter i bilen, och framförallt hur barnet sitter i stolen, i bilen. För variationerna är ganska stora ändå, både mellan stolarna och mellan. Bilar.

Vi har en britax adventure till stora tjejen , köptes för att vi skulle få in alla tre barnen o baksätet och den är smalast. Sen när mellan vändes blev det en akta graco rallysport till henne. Även där var vi tvungna att tänka smalhet och hon satt inte bra i adventure.

• Sisisisi

Vi har britax kidplus, kidfix och adventure. De två första är ju i princip lika, barnet sitter väldigt bra i dem och kan sova bra. Tycker dock att den är lite trång både för axlar och bak men den funkar ett tag till, han är inte för lång för den iaf. Sonen är nästan 140 cm och snart 8 år. Han vill hellre sitta i adventure som inte har horn på sidorna, men i den sover han dåligt, huvudet ramlar alltid ner.

KidPlus brukar kosta ca 1400 kr så det är mellanpris och vad jag har hört så är alla nöjd med den   

• elisch

Har varit i butik nu och känt lite på stolarna. Kid plus var ju dyrare än Kid fix, 1900 mot 1700. Vill nog ha en stol med isofixfästen så det lutar åt Kid fix. Synd bara att den inte har ställbar bredd på de där hornen som plus:en har :-/

Ska bli skönt att få plocka ut vår Britax Two-way (inte Hi-way som jag skrev i TS) som är en skitstol om ni frågar mig. Det enda positiva är att den är ganska lätt att flytta på.

• WiMe06

Vi har en besafe izi up x3 med isofix och vi är jättenöjda med den. sonen sitter kanonbra i den. åker vi längre sträkor kan ha själv välja att luta stolen och då sover han även bra i den. Dock lite dyrare än britax men jag tror den funkar längre än en briyaxdå många tycker britax stolar blir smala snabbt, i besafen får barnet lite större plats på bredden. Kanonbra huvudstöd också.

Svar på tråden Tips på bra framåtvänd stol för 4+åring?