-
-
Svar på tråden Munkpeppar !!
-
Inte dropparna,men pillren-och det tror jag inte spelar nån annan roll än just smakmässigt. Ger tydlig och lite tidigare äl för mig och därmed helt regelbunden mens också plus att BIM går räkna ut exakt på dagen.
-
Okej antar att du försöker bli gravid?Pimpinellan skrev 2013-03-26 13:45:38 följande:Inte dropparna,men pillren-och det tror jag inte spelar nån annan roll än just smakmässigt. Ger tydlig och lite tidigare äl för mig och därmed helt regelbunden mens också plus att BIM går räkna ut exakt på dagen.
Hur länge har du försökt?
Jag har oregelbunden mens, då kan alltså detta göra så att jag får ägglossning ?
Eftersom att jag antar att jag inte har det när det är så långt mellan cyklarna. -
Vi har kämpat i snart 7 år,provat allt vården kan erbjuda. Har testat ac några ggr under årens lopp och de ger alltid tydlig äl för mig. Efter en sväng med oregelbunden mens-totalknas m.a.o!- förra året har cyklerna sen dess varit perfekt sen jag började med ac igen.Anonym (hmm) skrev 2013-03-26 13:58:34 följande:Okej antar att du försöker bli gravid?
Hur länge har du försökt?
Jag har oregelbunden mens, då kan alltså detta göra så att jag får ägglossning ?
Eftersom att jag antar att jag inte har det när det är så långt mellan cyklarna.
Är du utredd? Annars låter det ju som du kan ha PCO. AC är alltid värt prova,det används ju t.o.m av vården utomlands. Jag tar rosenrot också,ser ännu mer skillnad när jag tar båda ihop. -
OJ :( vad tråkigt att det inte ``tar sig`` för er ! Men ni är starka som inte ger upp hoppet!Pimpinellan skrev 2013-03-26 14:15:29 följande:Vi har kämpat i snart 7 år,provat allt vården kan erbjuda. Har testat ac några ggr under årens lopp och de ger alltid tydlig äl för mig. Efter en sväng med oregelbunden mens-totalknas m.a.o!- förra året har cyklerna sen dess varit perfekt sen jag började med ac igen.
Är du utredd? Annars låter det ju som du kan ha PCO. AC är alltid värt prova,det används ju t.o.m av vården utomlands. Jag tar rosenrot också,ser ännu mer skillnad när jag tar båda ihop.
Har ett barn sen tidigare med en annan man ( på naturlig väg) som blev till trots oregelbunden mens!
Jo dom har kollat massa blodprover, tydligen är det att jag troligen behöver äggstimulerande medel...
men killen vill inte kolla sin sperma verkar vara känsligt! -
Man ska aldrig ge upp hoppet,men samtidigt efter så här många år se sig om efter andra vägar till barn vilket vi ska i år.Anonym (hmm) skrev 2013-03-26 19:20:43 följande:OJ :( vad tråkigt att det inte ``tar sig`` för er ! Men ni är starka som inte ger upp hoppet!
Har ett barn sen tidigare med en annan man ( på naturlig väg) som blev till trots oregelbunden mens!
Jo dom har kollat massa blodprover, tydligen är det att jag troligen behöver äggstimulerande medel...
men killen vill inte kolla sin sperma verkar vara känsligt!
Du vet ju att du kan få barn så då är det nog mest bara kämpa vidare. Men har ni försökt över ett år borde även han kolla upp sig,även om det mest troligt är din oregelbundna mens/äl som är problemet. Prova ac och se vad som händer tycker jag! -
Ja vet inte hur man anser försökt.... vi har ju inte kunnat ha sex när jag haft äl! För vajergång jag räknat ut, så har det visat sig att mensen varit 6-12 dagar sen eller 7-14 dagar för tidig!Pimpinellan skrev 2013-03-27 15:31:31 följande:Man ska aldrig ge upp hoppet,men samtidigt efter så här många år se sig om efter andra vägar till barn vilket vi ska i år.
Du vet ju att du kan få barn så då är det nog mest bara kämpa vidare. Men har ni försökt över ett år borde även han kolla upp sig,även om det mest troligt är din oregelbundna mens/äl som är problemet. Prova ac och se vad som händer tycker jag!
Ska ni prova IFV? eller adoption ?
Men Ac kan inte vara nån ``fara`` då att det sabbar mer eller så?
-
Anonym (hmm) skrev 2013-03-27 19:23:17 följande:Ja vet inte hur man anser försökt.... vi har ju inte kunnat ha sex när jag haft äl! För vajergång jag räknat ut, så har det visat sig att mensen varit 6-12 dagar sen eller 7-14 dagar för tidig!
Ska ni prova IFV? eller adoption ?
Men Ac kan inte vara nån ``fara`` då att det sabbar mer eller så?
Har ni helt missat äl så många gånger då? Inga äl-symtom alls att gå efter? Har man sex var tredje dag missar man inte äl hur som helst. Om du verkligen haft äl så kommer ju mensen ca 14 dar-eller vad din lutealfas nu är- efter äl så antingen har du då inte haft äl alls eller också en annan tidpunkt.
Vi ska göra embryoadoption,egna ägg går inte längre.
Ac kan inte sabba,kan jag absolut inte tänka mig när den faktiskt används som fertilitetsmedicin utomlands. -
Jag vet inte ens vad ÄL symptom är ??Pimpinellan skrev 2013-03-28 12:28:01 följande:
Har ni helt missat äl så många gånger då? Inga äl-symtom alls att gå efter? Har man sex var tredje dag missar man inte äl hur som helst. Om du verkligen haft äl så kommer ju mensen ca 14 dar-eller vad din lutealfas nu är- efter äl så antingen har du då inte haft äl alls eller också en annan tidpunkt.
Vi ska göra embryoadoption,egna ägg går inte längre.
Ac kan inte sabba,kan jag absolut inte tänka mig när den faktiskt används som fertilitetsmedicin utomlands.
vi har har kanske haft sex 1 gång per vecka typ....
var ingen ide att försöka ha sex vid äl när jag ej visste när det var!
Men undrar över denna agnus cactus ( munkpeppar)
man ska ta den från mensens första dag, sen sluta när man får äl
men jag som inte vet när jag har äl, ska jag ta från mensens första dag till nästa mens ?
-
Anonym (hmm) skrev 2013-03-28 21:36:19 följande:Jag vet inte ens vad ÄL symptom är ??
men jag som inte vet när jag har äl, ska jag ta från mensens första dag till nästa mens ?
Äl-symtom kan vara flytningar,smärta,yrsel,ökad sexlust,svullnad över magen. Antingen får du hålla mer koll på symtomen,ta äl-test eller öka sexet för annars är risken stor att ni missar äl-om och när du nu har nån.
Jag tycker du ska ta både ac och rosenrot och se vad som händer. Finns många som fått äl av det. Det är inte farligt ta en bit efter äl heller,märker du ingen äl alls så fortsätt du. -
Okey då ska jag testa =)Pimpinellan skrev 2013-03-30 12:46:05 följande:
Äl-symtom kan vara flytningar,smärta,yrsel,ökad sexlust,svullnad över magen. Antingen får du hålla mer koll på symtomen,ta äl-test eller öka sexet för annars är risken stor att ni missar äl-om och när du nu har nån.
Jag tycker du ska ta både ac och rosenrot och se vad som händer. Finns många som fått äl av det. Det är inte farligt ta en bit efter äl heller,märker du ingen äl alls så fortsätt du. -
Det ville inte min heller, men han gick med på att göra det till slut - för min skull.Anonym (hmm) skrev 2013-03-26 19:20:43 följande:men killen vill inte kolla sin sperma verkar vara känsligt!
-
Munkpepparn kan du ta från mensens första dag fram tills du får plus, alltså inte sluta vid ägglossning. Den ger bäst effekt efter 3 månader.Anonym (hmm) skrev 2013-03-28 21:36:19 följande:Jag vet inte ens vad ÄL symptom är ??
-
Hejsan. Jag började med munkpeppar tabletter på mensens första dag och detär idag 8 dagar sen. Igår tidig kväll hade jag nästan fullt utslag på äl sticka och idag under dagen molande värk i mage, även lite igår eftermiddag med. Men nu ikväll inget ont i magen å äl testet ännu svagare. Kan ja ha haft min ägglossning så här tidigt?
-
Jag har provat dropparna (vid två försök), men det gav ingenting.
-
Har också provat utan resultat.
-
Jag funderar också på att pröva munkpeppar. Hur har det gått för er? Kan man kombinera det med andra preparat såsom pergotime?
-
Jag kombinerade munkpeppar med alla möjliga tabletter, dock inte pergotime.Fiamedbarn skrev 2013-08-01 14:43:35 följande:Jag funderar också på att pröva munkpeppar. Hur har det gått för er? Kan man kombinera det med andra preparat såsom pergotime?