• ALLIEVERDO

Vilken ålder/vikt började ni använda britax Hi-way för era barn?

Ska köpa ny bilstol nu till min dotter som snart är 8månader. kanske kan vänta till nio månader.

Många + för hi-way, men inte för små barn står det. men vad är små barn? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-26 21:38
    Någon som kan förklara skillnaden på alla hi-way I, II och II nya?

• Svar på tråden Vilken ålder/vikt började ni använda britax Hi-way för era barn?
  • Apopan

Vid 8 månader. Hade bytt tidigare om vi hade vetat tidigare att det var att barnet kunde sitta som var det viktiga, och inte så mycket vad barnet vägde.

• ALLIEVERDO
    hannis skrev 2013-03-26 19:04:29 följande:
    Allieverdo: Kan hon sitta? I så fall så går det alldeles utmärkt att sätta henne i en bakåtvänd stol.

Japp hon sitter.

Läste på britax hemsida nu och där står det ju tex på 2 way frn 9månader.

Det står även från 9månader på max-way som nu ska ersätta hi-way och hiway är ju från nyfödd.   
  • enlitenbitkaka

Two-way har ju rätt dåligt sidoskydd och jag vill ha en så säker stol som möjligt så för mig hade den inte varit ett alternativ till en 11-mån.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • Aileen Allannah
    ALLIEVERDO skrev 2013-03-26 19:12:12 följande:

Japp hon sitter.

Läste på britax hemsida nu och där står det ju tex på 2 way frn 9månader.

Det står även från 9månader på max-way som nu ska ersätta hi-way och hiway är ju från nyfödd.   
    Det handlar om att selen ska sitta bra på barnet, och att barnet sitter bra i stolen, det är viktigare än åldersrekommendationen. Alla barn är ju olika stora vid 9 månader.
  • Sisisisi
    ALLIEVERDO skrev 2013-03-26 19:02:38 följande:
    Jaha okej.4

Vi köpte two-way till vår 2åring när den hon hade innan kändes för dålig.

Testade att sätta vår snart 8månaders i den och hon såg okej ut i den faktsikt. trodde den skulle vara för stor för henne..hmm..undra om det är okej att sätta henne i den vid 8,5månader?   

Vad ska 2-åringen få för stol dårå?
  • ALLIEVERDO
    Sisisisi skrev 2013-03-26 20:10:25 följande:

Vad ska 2-åringen få för stol dårå?

ska alltså köpa en till :)
  • ALLIEVERDO

Puh

Suttit och sökt priser på Hi way nu...men blir förvirrad.. kan någon förklara?

Hi-way II står det ju överallt typ..  helt plötsligt står det      hi-way II NYA typ?? och sen även hi-way I på endel sidor..öhm..vilken är vilken. vilken är bäst? vilken är med det längre s´tödet? förvirrande.
    Var på en sida där priset var skillnad 500kr,men ändå var den billigare deom som stod var den nya? hmm. 

• Mellanmjölkens land

Dottern var 6-7 mån och hade precis kommit upp i 9 kg.

Vi hade testat henne i Hi-Way II ett par veckor tidigare och då hade hon bara gråtit. En annan stol (godkänd från 9kg) hade hon däremot gillat så vi hade väntat in 9kg och var egentligen där för att köpa den. Testade Hi-Way en sista gång och då satt hon så nöjd så

• IsabellaP

Dottern var runt 8 månader när vi bytte. Vägde väl då 8,5 kg tror jag

• Sisisisi
    ALLIEVERDO skrev 2013-03-26 21:37:56 följande:
    Puh

Hi-way II står det ju överallt typ..  helt plötsligt står det      hi-way II NYA typ?? och sen även hi-way I på endel sidor..öhm..vilken är vilken. vilken är bäst? vilken är med det längre s´tödet? förvirrande.

Var på en sida där priset var skillnad 500kr,men ändå var den billigare deom som stod var den nya? hmm. 

Hiway II är den nyare med längst stödben.
  • t0va
    ALLIEVERDO skrev 2013-03-26 21:37:56 följande:
    Puh

Preics 2:an är den nyare och kom feb-mars 2011 och har längre stödben. Vi ville köpa hi-way åt sonen men i vår golf som inte har höga säten så nådde inte stödbenet ner så vi var tvugna att välja en annan stol. 2an passar så köp inte ettan då är det stor risk att stödbenet inte når ner.

• hannis

Jag har en hiway köpt 2010 så det måste vara den äldre versionen. Jag har haft den i många olika bilar och den har passat i samtliga. Exempel på bilar jag har provat: Skoda octavia, VW Golf, Volvo S40, Renault laguna, Renault Grand espace, Nissan Juke.

Svar på tråden Vilken ålder/vikt började ni använda britax Hi-way för era barn?