Min mamma dog i KOL. Känner sån sorg.
Hej!
Trots att det gått en tid nu så lättar inte min sorg. Provar att skriva av mig lite och har någon frågor, liknande erfarenheter eller bara vill ge en kram så blir jag överlycklig.
För ett halvår sedan hittade jag min mamma avliden. Vi hade mycket god relation. Ja, hon var min bästa kompis helt ärligt. Vi lunchade ofta, pratade om allt. Träffades vi inte varje dag så ringde vi minst 3 gånger per dag. Nu försvann hon ovantat och hastigt, 55 år gammal.
Första tiden var olidlig men jag har klartat mig. Fast sorgen blir inte så mycket lättare, jag får fortfarande panikattacker, får inte luft, har mardrömmar. Känner mig sjuk.
Jag har dåligt samvete, jag kunde gjort mer för henne. Jag förstod aldrig HUR sjuk hon var eller hur jobbigt hennes liv var.
Jag har dessutom kommit fram till att jag inte kände henne så mycket som jag trodde. Min barndom var inte den roligaste, hon var inte den snällaste så men med tiden har jag ju förstått mer och mer varför. Hennes liv var inte det lättaste heller. Men det är så mycket jag aldrig kommer få svar på nu. Många frågor begravdes med henne.
Nu har jag ingen mamma eller pappa. Jag förstår inte riktigt hur man kan känna sig rotlös som 30 åring men jo, jag gör det. Mina barn kommer aldrig lära känna mamma. Jag vet inte....
Mina funderingar brukar ofta kretsa runt hur hon kände när hon dog. Om hon var medveten. Om hon hade ont. Om sjukhuset gjort något fel....
Jag vet inte. Allt är bara så jäkla surt. Känner mig så snuvad.