behandling inför FET när man har PCO?
Frystiden för våra små eskimåer går snart ut så det är dags att bestämma sig för om vi ska försöka få syskon eller inte!
Jag har tid på kliniken om 3 veckor för provtagning osv och ska därefter bestämma om vi ska köra på redan i vår eller om vi tar det tidigt i höst i stället.
Jag har PCO-s, egen mens varannan månad om jag har tur men ibland kan den hoppa 3-4 månader också så det är inget att räkna med. Tror mig dock vara ganska säker på att jag (oftast) har äl innan då jag får tydliga tecken 2 veckor innan blödningen kommer.
Vi lyckades med första barnet på ett färskförsök och har aldrig gjort ett FET förut. Att det kommer bli stimulerat FET är jag ganska säker på med mina förutsättningar. Men hur går det till, vilken behandling har ni andra med PCO-s och ungefär samma symptom haft? Räcker det t ex med en pergo-kur eller måste man ta de eländiga sprutorna? Jag fick äl med pergo förr i alla fall innan vi gick vidare till IVF men den kom ganska sent i cykeln, runt dag 20.
Finns det olika metoder att köra inför FET eller går det oftast till på samma sätt? Vi gjorde IVF med den korta metoden om det har betydelse, embryona är 3-dagars alltså inga blastocyster.