• pralinen86

Vad är det för skillnad på Pampers blöjor?

Vi använder Pampers blöjor till vår lilla tjej och har varit nöjda med det. Nu är det dags att byta från storlek 2 till storlek 3 och plötsligt finns det tre olika varianter att välja på. Vad är det för skillnad på "new baby", "baby dry" och "active fit". När man läser på pampers hemsida står det ju bara om hur torra alla sorterna är, men vad är det egentligen som skiljer dem åt?

• Svar på tråden Vad är det för skillnad på Pampers blöjor?
  • krompa

Vad jag har förstått är det passformen som skiljer, activ fit har jag för mig är tunnare.. 

• jeje01

När vi bytte från 2an till 3an så tog vi bara någon pampers. Sen helt plötsligt kommer sambon hem med en sort med "kissremsa". Sån som går från gul till blå när blöjan är full. Men inte kommer jag ihåg vilken 3a det var, och den 3a vi har nu har inte det. Sen var det andra djur på blöjan också.
    Det är vad jag lade märke till att det var en annan sort.

• pralinen86
    jeje01 skrev 2013-03-21 14:27:05 följande:
    När vi bytte från 2an till 3an så tog vi bara någon pampers. Sen helt plötsligt kommer sambon hem med en sort med "kissremsa". Sån som går från gul till blå när blöjan är full. Men inte kommer jag ihåg vilken 3a det var, och den 3a vi har nu har inte det. Sen var det andra djur på blöjan också.
    Det är vad jag lade märke till att det var en annan sort.
    Det är bara newbaby som blivit lite uppdaterad med den blå/gula remsan. I övrigt är de lika som newbaby varit innan med.
  • pralinen86
    krompa skrev 2013-03-21 14:19:15 följande:
    Vad jag har förstått är det passformen som skiljer, activ fit har jag för mig är tunnare.. 
    Det kanske är så...

Någon mer som har erfarenhet?
  • pralinen86

Försöker puffa igång tråden igen.

• Mellanmjölkens land

Vi testade aldrig baby dry men tror att den är tänkt som nattblöja. New Baby och Active Fit har inte riktigt samma viktgränser så vi körde på New Baby först och gick sen över till Active Fit

• pralinen86

Vi har testat både new baby och baby dry i några dagar nu. Vad vi märkt är att new baby är mycket bättre som "bajsblöja" eftersom bajset inte blir liggande emot huden på samma sätt som baby dry. Däremot kanske det är så att baby dry kan suga upp mer vätska.

Svar på tråden Vad är det för skillnad på Pampers blöjor?