• Spindoctor

Easywalker - dåliga vagnar?! Fast verkar bättre än Bugga?!

Vi håller på att kolla på vagn och det är ju verkligen en djungel. Vill ha en liten, smidig cityvagn men den måste gå att köra på Stockholms snöfyllda gator. 

Bugaboo känns som det självklara valet. Den vanliga CAM är väl bra på alla sätt men många är missnöjda med vinterhjulen eftersom dessa inte är svängbara. Donkey känns inte liten och smidig.

Den nya  Buffalon är ju en riktig terrängvagn som klarar snö galant, MEN det är ju en mycket tyngre vagn är CAM så den känns inte alls lika lättkörd.

SÅ då hittade vi i en liten butik ivår drömvagn nämligen Easywalker June. Den har ALLT som Bugaboo Cameleon har, MEN den har även hyfsat stora, svängabara lufthjul, dvs funkar bra i snö och terräng.

Dock när vi börjar titta så verkar det som att ALLA butiker i hela Sverige som  har haft Easywalker har slutat sälja dom och då börjar man ju dra öronen åt sig. Är det något fel på dessa vagnar? Varför är det ingen som har dem eller säljer dom? 

Ni som har Easywalker vangar (June eller nån annan) är ni nöjda eller ska man sky dem som pesten?

Som jag ser det verkar den som sagt bara ha fördelat jämfört med Bugaboo. Sedan verkar ju den nya Mini Cooper-modellen RIKTIGT läcker:

www.easywalker.eu/mini/home/lang=GLOBAL

• Svar på tråden Easywalker - dåliga vagnar?! Fast verkar bättre än Bugga?!
  • zbaby

Kolla Joolz också, är skitnöjd med den.. En bättre version av Bugaboo enligt mig..

• Spindoctor

Tack för tipset, har kollat på Joolz också och har en bekant som har en och är supernöjd, men den är för stor för mig när den är ihopfälld och även för bred samt att hjulen fram ser alldeles för klena ut för snö och annan hård terräng. Easywalker June är nästan 10 cm mindre på bredden och mer än 60 procent mindre ihopfälld

• BeanBag

Den är snygg men jag tycker inte den ser speciellt ombonad ut och har åt skogen för liten sufflett. Men hjulen ser ju helt ok ut.

• matildak

Vi har en easywalker sky och är supernöjda med den. Hade en emmaljunga city cross tidigare som vi sen sålde.
    Just hur june är kan jag inte svara på men våran sky är super, den är smidig i affärer men funkar också hur bra som helst ute i terrängen.

• Spindoctor

Precis! Det är den vagnen jag har tittat på också! Vad jag kan se är det samma vang som Mini Cooper vagnen som kommer i maj, bara att den senare har Mini Coopers logga, färger etc

Jag gillar att den är mindre och lättare än Bugga Cam, betydligt smalare, men att den ändå har ordentliga lufthjul både bak och fram, dvs man kan köra i snö utan att behöva ha vinterhjul som sabbar all körglädje, så som det är på Bugaboo Cam. Den nya Bugaboo Buffalo har ju kommit till rätta med det, men den är så stor och tung så denna vagn känns betydligt bättre, men jag är ändå skeptisk eftersom det knappt inte verkar vara nån som säljer dessa vagnar i Sverige.

• HeleNeno

Jag tycker också att Easywalker verkar vara toppen men är lite för snål för att köpa en ny så om någon vill sälja sin står jag först i kö! Det kryllar ju inte direkt av dom på blocket. 

• CE71

Lånar tråden:
    Någon som har Easywalker June (eller mini) och ett barn som är lite äldre?
    Den verkar lite väl smal och jag undrar hur det fungerar då och hur länge man kan använda vagnen.

• Nöjd EW ägare

Jag har en Easywalker June, köpte den direkt när den lanserades. Jag är verkligen toppennöjd med min vagn, enda minuset har varit att när liggdelen är på och sedan när sittdelen är vänd mot en så är vagnen väldigt tung att få över t.ex. trottoarkanten eftersom det är noll och ingen hävkraft. Man måste ta stöd med foten mot bakaxeln för att få upp vagnen på bakhjulen. Den är även lite tungstyrd då. Hävkraften och styrningen blir dock mycket bättre när sittdelen är framåtvänd.  
    Sufletten är inte alls liten, den är större än t.ex. CAMens.

Min normalstora (precis på kurvorna enligt BVC) 4-åring ryms gott och väl i vagnen, både på längden och på bredden. Stor fördel att den tar så mycket vikt (30 kg)!

Jag bor uppe i norrland med all snö du kan tänka dig, och det är inga större problem att ta sig fram på vägarna även när det är hyfsat oplogat.

• Spindoctor

Jag har också köpt en Easywalker June (orkade inte vänta på Minin).

Jag är också grymt nöjd med den. Som någon redan har sagt så är det enda negativa att den är svår att få upp på  bakhjulen, men hjälper man till med foten är det inga problem och det ska ju dessutom vara rättat i Minin.

Annars så är det en otroligt smidig vagn som ändå klarar ALL terräng tack vare bra lufthjul. Tar sig in på många platser där andra cityvagnar går bet tack vare att den är nästan 10 cm smalare än de flesta cityvagnar 

Svar på tråden Easywalker - dåliga vagnar?! Fast verkar bättre än Bugga?!