Lägga sina egna känslor åt sidan...
Jag vet inte vad jag vill med denna tråd?
Kanske bara skriva av mig, vet inte var jag ska vända mig och känner att jag behöver få ur mig det.
Jag och min sambo har försökt att få barn i snart ett år. Det är ingen lätt väg, då det är pergotime hit och dit. Utebliven ägglossning och ett tidigt missfall.
Det är nog jobbigt.
Nu till det riktigt jobbiga problemet, jag fick för en vecka sedan reda på att min allra bästa kompis blivit gravid med sin KK. Skyddet hade inte fungerat..?!? Vad fasen är oddsen för det? Jag lovade dyrt o heligt att jag inte skulle berätta för någon. Och det har jag inte gjort! Förutom min sambo och det vet min vän om. Kunde inte dölja det för min sambo då jag bröt ihop efter samtalet.
De följande dagarna sprutade tårarna hej vilt. Kunde bara inte kontrollera dom. Känns så jäkla orättvist.
Här kämpar vi utan skydd och verkligen vill ha barn.
Och sen händer det en olycka för någon annan och så är man på smällen, och då är det helt enkelt och bara bestämma sig för en abort.
En del av mig förstår henne helt att det inte är rätt tidpunkt för henne att skaffa barn.
Nu stöttar jag henne i aborten...Och det vill jag verkligen göra, för att jag skulle inte förlåta mig själv om jag övergav henne nu. Men hur ska jag komma ur det deppiga? För mig känns det omöjligt, som om vi aldrig kommer få barn. Jag visar självklart inte henne vad jag känner.
Jag lägger mina egen känslor åt sidan...Kan det vara så att kommer kännas bättre när hennes abort är över?
Det är ju bara och hoppas på att det kommer kännas bättre när allt är över.
Men så länge lägger jag locket på och så får tårarna komma när jag är ensam.
Någon som kanske varit i samma situation och kan ge mig lite tips på hur man kämpar sig igenom denna hemska situation?