• Sara Gigja

Kronan Sulky eller Scooter?

Är helt rådvill! Kan inte titta på båda live - så då får jag fråga er! Emmaljunga scooter 2.0 eller Scooter S - verca Kronan sulky?

Ge gärna fördelar och nackdelar ni som har antingen den ena eller den andre - eller ni som provkört båda -

Mina tankar är -

Kronan : Bättre sufflett, snyggare, bättre varukorg, smidig vid resor, fotstödet i järn

Emmaljunga, tåligt tyg, snygg,  känner till märket bättre (Haft en city cross), mer plats tror jag än Kronan? 

Barnet är två - ganska lång. Ska vara den nya vardags vagnen, ska kännas skön, smidig och lättkörd.

TACK för alla råd!!  

• Svar på tråden Kronan Sulky eller Scooter?
  • Dixie

Vi har en kronan som jag är mycket nöjd med, lätt att köra, blir liten ihopfälld, smidigt med inbyggt myggnät!

• Gurkan

Vi har en kronan Sulky och jag är väldigt nöjd. Vi bor på landet och går på skogsstigar med rötter och stenr och den tar sig fram överallt men är smidigt otroligt lättkörd och på asfalt rullar den nästan av sig själv. Varukorgen rymmer mer än man kan tro vid första anblicken och sitter högt ovan mark vilket är ett stort plus när man kör i skogen. Vi har 12 tums hjul på vår (det ingår 10 tums) men framförallt så är det lufthjul och det r s skönt. Har inte haft en enda punktering på ett år. Fullt liggläge, ombonat och mysigt. Hög bygel vilket gör att det är lätt att lyfta ur barn utan att fötterna fastnar (visade en brio sitty och där fastnade fötterna konstant). Jag är nog lite kär i sulkyn :)

• Sara Gigja

Tack för alla svar! Jag har hört så mycket gott om Scootern men sedan så tycker jag att kronan ser så bra ut!

Detta kommer bli mycket tuffa beslut! 

• LindaO 81

Kronan har vi o är såå nöjda med allt. Köpte till terränghjulen inför snö o vinter men den funkar kanon utan de oxå! Suffletten är grym. Vet ej om emmaljunga är steglöst ryggstöd men det är oxå jättebra på kronan.

• Paddil

Jag har erfarenhet av båda. Enligt mig så vinner Kronan Sulkyn alla dagar i veckan. Hade en EL Scooter 2.0 men irriterade mig på den dåliga suffletten, trång båge, lågt hängande varukorg (= tyget slets), det ömtåliga plastfotstödet (maxvikt 3 kg), skumplastdäcken som grus lätt fastnade i samt att det var bökigt att fälla ner ryggstödet när barnet låg i vagnen. Jag sålde den och köpte min älskade Kronan Sulky, vilket jag inte ångrar en sekund. Den har motsatsen till nackdelarna hos Scootern jag nyss rabblade. Plus inbyggt myggnät, vädringslucka i sufflettens bakstycke samt att man kan öppna hela bakstycket på suffletten när det är varmt. Jag har haft sån glädje av den vagnen så det är inte klokt. Dessutom är den rymlig. Det heter att liggläget är kort (tror det är 87 eller 89 cm) och fotstödet är kort. Men min snart 110 cm långa fyraåring får fortf plats, om han böjer på benen.

• linastina76

Jag har både Kronan sulky och scooter s. Enligt mig känns Kronan mycket mer genomarbetad. Scooterns sufflet är värdelös på min vagn då den bara fäller ihop sig själv och så tar den inte solen. Det Kronan saknar är svängbara framhjul (men som fungerar i terräng). Fällningen av ryggen är steglös på Kronan. Suveränt när barnet somnat. På scootern går det inte att fälla när barnet somnat och tynger på ryggstödet.

Svar på tråden Kronan Sulky eller Scooter?