• Anonym (Undrar)

Har min ägglossning ändrats? Snälla, se hit!

Hej (Obs, äckelvarning)

Jag har PCOS och får bara ägglossning av pergo i kombination med metformin. Då fungerar den klockrent bara att den alltid kommer olika dagar i cykeln, oftast efter dag 20. Även flytningarna verkar variera? Men nu vet jag inte alls vad jag ska tro...

Förra månaden hade jag massa, genomskinliga och trådiga flytningar vid ägglossningen. Tunna trådar. Idag är jag på dag 20 och har haft trådiga flytningar från och till hela dagen, men dom är mycket tjockare och även lite vita. Klumpiga men även trådiga.

Jag har ett barn sedan tidigare och jag minns att jag fick denna typ av flytning innan jag hade ägglossning då jag blev gravid, det handlade nog om ca 4 dagar innan ägglossningen och på ÄL-dagen hade jag tunna, genomskinliga trådar. Dock hade jag inte såhär förra månaden.

Är dessa flytningar ett tecken på att ÄL närmar sig? Kan tillägga att det även kommer ut som små geleklumpar. Ursäkta detaljerna, men mycket tacksam för svar.  

• Svar på tråden Har min ägglossning ändrats? Snälla, se hit!
  • Anonym (Undrar)

Ingen som vet om man kan ha såna flytningar vid ÄL? Jag tycker dom känns lite för tjocka, men som sagt fick jag såna när jag blev gravid med första barnet!

• Anonym (Undrar)

Åh Är det ingen som kan göra mig klokare?

• Anonym (Undrar)

Puff? 

Svar på tråden Har min ägglossning ändrats? Snälla, se hit!