Vilken ras har du, kön och ålder?
Undrar vilken kanin ras du har, kön och ålder?? =) Har själv en blandras kanin: angora/löwen/hermelin, och det är en hona som heter Mimmi=).. Född 13/1 2013.
Undrar vilken kanin ras du har, kön och ålder?? =) Har själv en blandras kanin: angora/löwen/hermelin, och det är en hona som heter Mimmi=).. Född 13/1 2013.
Detta är min lilla Ponyo. Viltblå dvärgvädurs hona född 20110510. Har under tonåren aktivt varit uppfödare när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Min mor håller fortfarande på, så givetvis kommer min lilla stökiga kanin därifrån. Lägenhetskanin men på bilden ute och springer av sig i en kompostbur.
Vi föder upp till slakt. Men nu har vi bara två.
En viltröd hona, belgisk jätte / belgisk hare! Jättefin tjej!
Och så har vi en renrasig Nya zeeland red. Rävröd fin kille :)
En kille och en tjej, båda 9 månader! ***
Arthur och katten Oliver :)
Åh belgisk jätte! Dom och franska vädurar är ju så härliga.
Jag hade en fransk vädur för ett par år sedan, kramgoare kanin får man leta efter. Dom brukar ju vara mycket lugnare i temperamentet än småraserna.
Underbart söta kaniner alla har .. Speciellt kaninen son är tillsammans med en katt på en av bilderna =)
Jag har en hona och en hane. Hanen är brun Madagaskar och honan är hel svart.
Båda är hermelin och är syskon.
Dom är nu då..8 månader! :))
Vi har följande raser:
Belgisk Jätte 3
Tysk Jättescheck 13
Fransk Vädur 2
Dvärgvädur, minst 8
Dvärghare 1
Hermelin minst 4
Mellerudskanin 1
Gotlandskanin 2
Rex 10
Teddylöwen 2
samt en hel del mixar.
Nu med alla ungar är ca 70.
Samt 10 höns, 9 marsvin och 2 chinchillor.
Har en 9 månaders hermelin hane som heter Gizmo
Igår förlorade jag min 3 åriga Mio av rasen vädur.
Aldrig smakat belgisk jätte någon skillnad från nz eller gotlandskanin? Har själv 1 hane 3-5 år gammal och fyra honor mellan 2-4 år och ett okänt antal ungar. Fått tredje kullen för i år på en av honorna redan :)
En dvärgvädur, hona och född 28/05/16<3
En dvärgvädur, hona och född 28/05/16<3