• candy2013

Vilken ras har du, kön och ålder?

Undrar vilken kanin ras du har, kön och ålder?? =) Har själv en blandras kanin: angora/löwen/hermelin, och det är en hona som heter Mimmi=).. Född 13/1 2013.

• Svar på tråden Vilken ras har du, kön och ålder?
  • XcsM
    BookLady skrev 2013-03-27 11:25:16 följande:
    Kan bidra med en bild på vår odåga också. Han har hållit mig vaken inatt, möblerat om bland sina matskålar och saker under sängen Kyss.

Så jäkla söt Skrattande
  • surfacing

Detta är min lilla Ponyo. Viltblå dvärgvädurs hona född 20110510. Har under tonåren aktivt varit uppfödare när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Min mor håller fortfarande på, så givetvis kommer min lilla stökiga kanin därifrån. Lägenhetskanin men på bilden ute och springer av sig i en kompostbur.

• BookLady
    surfacing skrev 2013-04-07 03:14:19 följande:
    Detta är min lilla Ponyo. Viltblå dvärgvädurs hona född 20110510. Har under tonåren aktivt varit uppfödare när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Min mor håller fortfarande på, så givetvis kommer min lilla stökiga kanin därifrån. Lägenhetskanin men på bilden ute och springer av sig i en kompostbur.

Sötnos
  • Den vita staden

Lurvis

Trollet

Dessa två, en Lejonkorsning o. en Lejonhuvad bor hos oss. Han(överst) är 1½år ungefär o. hon är precis nykommen hit o. 10v. gammal .
    Adoption är en permanent lösning på ett temporärt problem/CM
  • Fru Stenlöv

Vi föder upp till slakt. Men nu har vi bara två.
    En viltröd hona, belgisk jätte / belgisk hare! Jättefin tjej!
    Och så har vi en renrasig Nya zeeland red. Rävröd fin kille :)

• surfacing

Åh belgisk jätte! Dom och franska vädurar är ju så härliga.

Jag hade en fransk vädur för ett par år sedan, kramgoare kanin får man leta efter. Dom brukar ju vara mycket lugnare i temperamentet än småraserna.

• candy2013

Underbart söta kaniner alla har .. Speciellt kaninen son är tillsammans med en katt på en av bilderna =)

• elsaaaa

Jag har en hona och en hane. Hanen är brun Madagaskar och honan är hel svart.
    Båda är hermelin och är syskon.
    Dom är nu då..8 månader! :))

• Motorcykel

Vi har följande raser:

Belgisk Jätte 3
    Tysk Jättescheck 13
    Fransk Vädur 2
    Dvärgvädur, minst 8
    Dvärghare 1
    Hermelin minst 4
    Mellerudskanin 1
    Gotlandskanin 2
    Rex 10
    Teddylöwen 2

samt en hel del mixar.

Nu med alla ungar är ca 70.

Samt 10 höns, 9 marsvin och 2 chinchillor.

• ungamamman

Har en 9 månaders hermelin hane som heter Gizmo

Igår förlorade jag min 3 åriga Mio av rasen vädur.

• Drone

Aldrig smakat belgisk jätte någon skillnad från nz eller gotlandskanin? Har själv 1 hane 3-5 år gammal och fyra honor mellan 2-4 år och ett okänt antal ungar. Fått tredje kullen för i år på en av honorna redan :)

• LeaAndersson44
    LeaAndersson44 skrev 2016-06-28 11:06:58 följande:

En dvärgvädur, hona och född 28/05/16<3

Ojj, skrev fel, det är en lejonhuvad Hona<3
Svar på tråden Vilken ras har du, kön och ålder?