• Strandhem

Äggdonation Danmark, erfarenheter???!!!!

Är på gång att genomgå äggdonationsbehandling med hjälp av min systers ägg.
    Bor i Malmö och det lockar därför att endast åka över sundet och göra behandlingen, men det känns på något sätt tryggare att göra det på den svenska kliniken uppe i Umeå. Dock är det väligt mycket längre (och dyrare) att göra det i Umeå, besvärligt med öppna flygbiljettbokningar etc...
    Vi har tid bokad för utredning på Triangelkliniken i Hellerup och även påbörjat utredning på distans med Umeå och jag kan inte bestämma mig vilken vi ska välja. De i Umeå har troligen mer erfarenhet och det lockar mig dit, avståndet avskräcker däremot.
    Är här någon här ute som gjort äggdonationsbehandling i Danmark, i så fall på vilken klinik och hur var det, är de kunniga på områtet etc etc......

• Svar på tråden Äggdonation Danmark, erfarenheter???!!!!
  • Idli
    Strandhem skrev 2013-03-09 10:13:43 följande:
    Är på gång att genomgå äggdonationsbehandling med hjälp av min systers ägg.
    Bor i Malmö och det lockar därför att endast åka över sundet och göra behandlingen, men det känns på något sätt tryggare att göra det på den svenska kliniken uppe i Umeå. Dock är det väligt mycket längre (och dyrare) att göra det i Umeå, besvärligt med öppna flygbiljettbokningar etc...
    Vi har tid bokad för utredning på Triangelkliniken i Hellerup och även påbörjat utredning på distans med Umeå och jag kan inte bestämma mig vilken vi ska välja. De i Umeå har troligen mer erfarenhet och det lockar mig dit, avståndet avskräcker däremot.
    Är här någon här ute som gjort äggdonationsbehandling i Danmark, i så fall på vilken klinik och hur var det, är de kunniga på områtet etc etc......

Har inte gjort äggdonation i Danmark, men är på g med att göra det i Malmö, på RMC. Varför åker ni till Umeå när ni bor i Malmö? Jag vet inte så mycket mer om Danmark än det min läkare på IVF-kliniken Öresund sa för någon månad sen, att hon hade hellre åkt till Finland än till Danmark, om man skulle gra det utomlands, för de hade inget bra rykte på sig på just äggdonation i Danmark. De är tydligen duktiga på inseminationer, men utöver det inget gott rykte. Sen så vet inte jag vad exakt ryktet handlar om. Utöver det rekommenderade läkaren Finland om vi inte skulle få det i Sverige, för de har samma lagföring kring anonymiteten där som här.
Svar på tråden Äggdonation Danmark, erfarenheter???!!!!