Sluta amma två-åring!
Jag behöver hjälp o råd för att kunna sluta amma min dotter som precis fyllt två. Hon har alltid varit väldigt snuttig o somnar nästan alltid vid bröstet. Hon ammar ibland när hon vaknar tidigt, på kvällen när hon ska sova o även på natten när hon vaknar. Tills för lite sedan så ammade hon även på em när hon skulle vila men nu gör hon inte det längre å hon snuttar då inte heller. Jag känner ju att mjölken sinat o jag har försökt o prata med henne om att det är dags att sluta nu, att hon är ingen bebis längre/ att det smakar blä/ att brösten behöver vila/att hon sover bättre utan etc... Ibland har hon nickat ja men blir ändå helt bestört o skriker o gråter o blir tillslut arg på natten när hon vaknar o jag lite försiktigt inte vill ge henne snutt. O att pappa kommer till henen när hon vaknar på natten gör det bara värre då skriker hon ännu mer.
Hon har ett mjukdjur som hon ääälskar o sedan är hon helt galen i att pilla i mitt hår när hon ska sova så jag har ju tänk att det inte skulle bli så svårt för att hon fortfarande har de kvar. Hennes storebror som också ammade till två år var ännu sluttigare än henne o hade varken napp favorit gosedjur eller annat men med han gick det jättelätt att sluta, när jag sa till honom att det var dags o sluta..
Jag börjar i a f bli tokig på amningen o hon kommer ju sov mkt bättre om hon inte plötsligt ska snutta om natten ( o jag med för den delen)
Snälla jag behöver alla råd o tips jag kan få. (Fast klarar mig finfint utan otrevliga kommentarer ang hur länge jag ammat..)