Theresan skrev 2013-03-09 16:49:24 följande:
Jag har PCO och hypotyreos, vilket för övrigt brukar vara en vanlig kombination.
Vi har försökt skaffa barn i över ett år. Jag har ätit en enkelkur pergotime men den gav inget resultat, ÄL uteblev. När jag har fått mens blir det en dubbeldos pergo.
Mitt senaste tsh-prov låg på 4,7 men det var två veckor sedan så förhoppningsvis har det sjunkit ytterligare, låg tidigare på över 5.
Hej,
Finns det alltså ett samband mellan PCO och hypotyreos? Jag har försökt googla på det men fann inga direkta svar...
Okej, då håller jag tummarna för att den dubbla dosen fungerar! Har du haft ÄL på egen hand förut nån gång?
Vilken dos levaxin äter du nu?
Själv så fick jag mensen idag så om några dagar börjar jag med min första kur pergo!
isadora81 skrev 2013-03-09 17:36:08 följande:
Kom in i den här tråden.
www.familjeliv.se/Forum-7-133/m66142058.html
Den är aktiv och alla därinne har PCO. Några har även hypotyreos. Vi är i olika stadier. Några ska precis börja med pergotime några har gått vidare till nästa steg.
Tack för tipset! Ska kika in där, men håller nog denna tråd vid liv också. :)
rudbeckia skrev 2013-03-10 00:05:12 följande:
Hej Familjeni, som du redan vet så har jag också PCO-S och Hypo.
PCO;n har jag vetat om i många år, har aldrig haft regelbunden mens. Hypon upptäcktes under fertilitets utredningen 2007, men jag inser att jag har haft symtom länge och hade troligen gått obehandlad i 5-10 år.
När väl min TSH värden äntligen var stabila efter ett år så tvingade läkarna oss inge försöka så många månader med Pergo innan han skickade remissen för IVF. bla pga min ålder.
Fick en son efter IVF 1 2009 och håller på med syskon försök just nu och har precis plussat efter IVF 2.
Hej och tack för att du lämnar din historia här! Känns verkligen hoppfull att få höra att det kan fungera! Önskar dig verkligen lycka till med graviditeten nu. :)
har du ätit några vitaminer/tillskott samtidigt som ni har försökt med IVF?
Kram på er och tack för era svar!