• Anonym (undrar)

Vet nån ??

Har 1 barn sen tidigare ( 2008)

Haft en kille sen 2011 sensommaren

Vi har försökt att ha sex när jag har Äl ( använt telefon app)

Men nu är det break mellan oss!

Dock vill jag mer en allt annat bli gravid.
    Även om det inte blir nått mer med denna. Så vill jag ha barn med min ``nya``

Min menscykel    ( 44 dagar genomsnittliga cykel)

september 43
     oktober 30
    december 54
    februari 43

Varit idag å kollat äggstockarna med VUL
    Och dag 3 i mensen som kommer i mars så ska jag lämna massa blodprover.

Dock ville hon ( jag sa att jag hade partner) att manen skulle lämna spermieprov!

( men nu går det ju inte , när det är så här mellan oss)

Får man inte göra utredning som singel ??

om min ägglossning uteblir, kommer hon skita i  att skriva ut pregotime ( för att jag är singel)

Kan man be BM eller vc läkare skriva ut ??

Nån som har samma problem med lång cykel ?

• Svar på tråden Vet nån ??
  • JeGn

Bm pratade inget om möjlig PCO? Oregelbunden mens eller uteblivande mens är ett tecken.

• Anonym (undrar)
    JeGn skrev 2013-02-26 19:27:44 följande:
    Bm pratade inget om möjlig PCO? Oregelbunden mens eller uteblivande mens är ett tecken.
     Jag var hos en privat gynläkare inte bm!

Nej hon sa inget om det ?

vad är det ?

Hur kan jag ha fått det ?

Behandla ?

• Anonym

Här kan du läsa om PCO: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polycystiskt-ovarialsyndrom---PCOS/

Gynekologer brukar kunna se om man har tecken till det när de gör ultraljud (genom att titta om det finns mycket blåsor på äggstockarna).

Om du inte har någon stabil partner kan du nog inte få nån fertilitetsbehandling, men du kan ju få en utredning för din oregelbundna mens!
    Börja med att ta det där provet i mars och så kan du ju slira lite på spermieprovet...

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2013-02-26 20:06:40 följande:
    Här kan du läsa om PCO: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sju.../

Gynekologer brukar kunna se om man har tecken till det när de gör ultraljud (genom att titta om det finns mycket blåsor på äggstockarna).

Om du inte har någon stabil partner kan du nog inte få nån fertilitetsbehandling, men du kan ju få en utredning för din oregelbundna mens!
    Börja med att ta det där provet i mars och så kan du ju slira lite på spermieprovet...
    Okey, men alltså kan jag bara få PCO trots att jag blev snabbt gravid med 1an ??  

tog bara 2 månader

HM hon borde väl sagt då hon kollade med VUL om det var nått ?

Seriöst så jag kan alltså inte skaffa barn då ( förs en jag försökt med en ny partner i 1 år) ?

Om nu inte det går med (( killen jag nu har ))
  • sina

Nej, du får ingen fertilitetsutredning i Sverige om du är singel eftersom du ändå inte kan få någon fertilitetsbehandling.

• Anonym (undrar)
    sina skrev 2013-02-26 20:17:53 följande:
    Nej, du får ingen fertilitetsutredning i Sverige om du är singel eftersom du ändå inte kan få någon fertilitetsbehandling.
    Men man kan ju kolla , om det är mig det är fel på???

så man vet ! ?
  • sina

Ja, jo, det kan man ju tycka, och har du tur hittar du en gynekolog som ställer upp, men det kan bli svårt. Lite beroende på var du bor.

• Anonym (undrar)
    sina skrev 2013-02-26 21:01:46 följande:
    Ja, jo, det kan man ju tycka, och har du tur hittar du en gynekolog som ställer upp, men det kan bli svårt. Lite beroende på var du bor.
    Okey!  Hon skulle iaf kolla ett helt a4 med saker på mig

via blod.... något borde man ju få veta .... ?
Svar på tråden Vet nån ??