• MissJP

Någon som haft x plus vanlig graviditet samtidigt?

Finns det någon mer här som har varit med om det?

• Svar på tråden Någon som haft x plus vanlig graviditet samtidigt?
  • TreFantastiskaBarn

Jag har, två gånger till och med. Ena gången i livmodern och äggledare, äggledaren rök. Något halvår senare i livmodern och ett fritt utanför. Den första graviditeten gick jag till v10 med den i äggledaren och v12 i livmodern, den andra upptäcktes det direkt i v 5-6 nånting. Något speciellt du undrar över eller vill bolla?

• MissJP
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-28 23:55:40 följande:
    Jag har, två gånger till och med. Ena gången i livmodern och äggledare, äggledaren rök. Något halvår senare i livmodern och ett fritt utanför. Den första graviditeten gick jag till v10 med den i äggledaren och v12 i livmodern, den andra upptäcktes det direkt i v 5-6 nånting. Något speciellt du undrar över eller vill bolla?

Vad snällt att du tog dig tid att skriva! Var det pga ivf som det bkev så?

Vad hände när det upptäcktes? Opererades du? Fick du veta några risker för graviditeten i livmodern i samband med operationen, om du gjorde en?

Jag har typ tusen frågor.. hoppas att du orkar svara. Beklagar det som hänt dig, men jag hoppas att utgången blev bra? :)
  • TreFantastiskaBarn

Vet inte varför det blev x, kanske pga tidigare kejsarsnitt men det är ren spekulation från min sida. Mitt första x upptäcktes inte pga graviditeten i livmodern. Jag kom akut till sjukhuset, de såg bara blödning med flera liter i buken. De opererade för att stoppa blödningen och när jag väcktes fick jag veta att det var x, äggledaren inte gått att rädda men fostret fortfarande mådde bra. Fast fostret dog efter 1-2 veckor. Fick ingen förvarning utan totalchock på Mvc inskrivningen. Jag var helt förstörd. Men jag har igen fått lyckan och efter x:n få ytterligare två lyckade graviditeten, har nyligen fått mitt fjärde barn som jag ammar i denna stund. Hur har det gått för dig? Vad hände vid ditt x? Fråga vad du vill, du får gärna inboxa mig om du vill.

• MissJP
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-08-09 08:20:44 följande:
    Hur har det gått för dig?

Det går inte så bra. Jag måste genomgå ivf. Läkarna får inte ens en varning. Jag gick från superfertil till steril.. och allt i onödan. Men det är tydligen helt okej. Japp jag är bitter.

Hur går det för dig?
Svar på tråden Någon som haft x plus vanlig graviditet samtidigt?