Har ditt barn blivit utredd i både barnavårdande och familjerättslig utredning?
Jag heter Elsa och håller på att skriva en uppsats om hur socialtjänsten gör när de genomför utredningar.
Det jag vill göra är att jämföra hur socialtjänsten utreder i familjerättsliga och barnavårdande ärenden. Jag söker därför efter personer som har utretts på ”båda håll”. Är du förälder till ett barn som har utretts både enligt 11 kap 1 § SoL (barnavårdsutredning) och av familjerätten som följd av tvist mellan föräldrarna? Skulle du kunna tänka dig att låta mig få ta del av utredningarna och använda dem som material i min uppsats?
I uppsatsen kommer allt material att vara avidentifierat. Det innebär att namn, bostadsort, arbete osv. inte kommer att nämnas. Det kommer alltså inte att vara möjligt att identifiera vilka personer som utredningarna handlar om. Syftet med uppsatsen är inte att granska föräldrarna till barnen som har blivit utredda, utan att titta på hur socialtjänsten arbetar.
Om du skulle kunna tänka dig att låta mig få ta del av utredningar som socialtjänsten genomfört om ditt barn, skriv en rad till mig så berättar jag mer!
Kontakta: [email protected]