Minza83 skrev 2013-06-24 22:23:37 följande:
Men det hemska var, när jag ringde vc 2011 och ville ha hjälp så sa sköterskan.. nää det finns inget vi kan göra för dig.. gå in och stäng om dig. var hennes råd! :( kul att behöva hålla sig inne juni-juli-aug då!! har ju barn också liksom... ska de behöva lida pga min allergi? :/
Så sa de till mig med, senast igår när de ringde!!! Och ja, mina barn har verkligen fått lida :( Jag sitter inomhus och de får gå ut själva på gården, torts att de är gränsfall-små.
Jag har köpt en andningsmask - först en från Clas Ohlson (2 pack 99 kr), det är ungefär som att andas i en blöja... :P sedan ngn typ av sportmask som tyvärr inte sitter helt tätt, så jag får allergikänning ändå.
Men fy, vad hemskt det är med allergi när man drabbas av värsta sorten! Jag har varit frisk hela mitt liv, tills förra året, när det var sådan extrem pollen-boom... då blev jag helt plötsligt allergisk - och jag är över 30!
Jag har alla klassiska symptom: Det rinner och kliar i näsa och ögon, ibland kliar det över hela huden, jag svullnar upp i ansiktet, jag får svårt att andas och jag hostar. Jag har fått Aerius, som jag nu själv ökat upp till 2/dag, kortisonnässpray, ögondroppar, antihistamin nässpray och sköljer näsan med saltvatten.
Idag är jag sjukskriven för jag blir så allmänpåverkad, jag är helt groggy i huvudet och lyckades kapa av en rejäl bit nagel (till nagelbädden) och lite finger när jag hackade lök igår.
Jag är fumlig i rörelser, kan inte koncentrera mig och väldigt lättirriterad, Som tur är vet jag att det går över och att symptomen ändå varierar från dag till dag... Men skit vad det suuuger :(