• hoppahoppa

Köpa babyjogger från utlandet?

Hej! Är lite sugen på en Babyjogger City Mini Double GT men tycker den är lite dyr. Undrar därför om någon har tips på utländska online-butiker där den finns? Helst inte från England pga flamskyddsmedlet som de använder på vagnarna där. Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Köpa babyjogger från utlandet?
  • ninakat

Hej, jag är ute efter samma vagn eller en citty elit dubbel. Även de begagnade är ju dyra i sverige.
    Såg en gammal tråd med någon som köpt från England. Vill gärna veta om du hittar någon. 

• hannis

Pramworld köpte jag från. Funkade fint och blev ca 2000 kr billigare.

• Tryggan

Hej!
    Jag försöker att gå in på den polska sidan och köpa men alt står ju på polska och jag kaninte ens hitta hur amn översätter den.
    Kan ni förklara hur man gör? :)
    Jag vill köpa även liggdel och handle bar och regnskydd.
    Hur vet man hur mkt frakten går på och betalar man skatt när man handlar från Polen?
    Många frågor nu :)

• BabyJoggerFan
    Jag vet att det här är en lite äldre tråd, men ämnet känns fortfarande aktuellt. Glad

Det jag var ute efter var en 'Baby Jogger City Elite Single', regnskydd och en sk 'Child tray' till denna, samt en 'Deluxe Pram Carrycot' (Liggdel Pram Delux - den mer rejäla liggdelen). 

Jag har nu på senare tid googlat som en galning, kollat och jämfört priser både i Sverige och alla möjliga länder.
    Trots att vi helst hade velat köpa i Sverige med tanke på om något skulle bli fel med beställningen eller liknande så bestämde vi oss till slut idag att köpa från England då jag hittade en bra och billig sida som verkar pålitlig: www.justkidsthings.co.uk/
    För allt detta så betalade vi 6416 kr (£554). I Sverige hade detta kostat 9164 kr om man köpt allt från Babyland. Priserna i Sverige är för övrigt väldigt liknande på andra sajter.
    OBS! Om det bara är själva sittvagnen (Baby Jogger City Elite) ni är ute efter så fanns det en kvar till kampanjpris i Stockholm på Smoothbaby.se för 4395 kr (ordinarie pris 5995 kr)!
  • Köpasittvagn

Köpte från polen idag ekowozki, tog fem dagar från betalning tills att jag hade vagnen hemma :)

3400:- med bygel

Jollyroom 5548:-

Mycket nöjd!

Svar på tråden Köpa babyjogger från utlandet?