• Anonym (OsäkerSara)

När har jag bim?

Hej På måndagen förra veckan (4feb) gjorde jag vul och äggblåsan var över 20mm. När har jag bim då?

• Svar på tråden När har jag bim?
  • Anonym

beror ju på hurr lång lutealfas du har...

• NLAL

Räkna på 14 dagar, det är en "normal" lutealfas.

• Anonym (OsäkerSara)
    Anonym skrev 2013-02-15 21:21:55 följande:
    beror ju på hurr lång lutealfas du har...

Får man inte alltid mens 14 dagar efter äl?
  • Anonym (OsäkerSara)
    NLAL skrev 2013-02-15 21:22:46 följande:
    Räkna på 14 dagar, det är en "normal" lutealfas.

Ok så det är olika? När hade jag äl då? Dagen efter vul?
  • Anonym
    Anonym (OsäkerSara) skrev 2013-02-15 21:23:16 följande:

Får man inte alltid mens 14 dagar efter äl?

Nej det kan vara från 8-20 dagar.Hur lång cykel brukar du ha?
  • Anonym (OsäkerSara)
    Anonym skrev 2013-02-15 21:26:12 följande:
    Nej det kan vara från 8-20 dagar.Hur lång cykel brukar du ha?

Hur kommer det sig? Trodde man kunde ha äl på olika dagar under cykeln men att mensen alltid kom 14 dagar efter äl. Jag har ingen cykel alls så jag har ingen aning.
  • Anonym (OsäkerSara)

Om jag räknar 14 dagar, när hade jag äl tror ni?

• NLAL

Alla har ju en cykel, antingen regelbunden eller inte. Jag hade 8-9 dagars lutealfas och en del kan ha längre än 14 dagar. Men 14 räknas som "normalt". Men eftersom äggen släpper kring 20 mm så borde du kunna räkna bim från 4:e eller 5:e februari kanske. Ta den 20:e om än så.

• Anonym (OsäkerSara)
    NLAL skrev 2013-02-15 21:36:03 följande:
    Alla har ju en cykel, antingen regelbunden eller inte. Jag hade 8-9 dagars lutealfas och en del kan ha längre än 14 dagar. Men 14 räknas som "normalt". Men eftersom äggen släpper kring 20 mm så borde du kunna räkna bim från 4:e eller 5:e februari kanske. Ta den 20:e om än så.

Ok, då tänkte jag rätt! har räknat att jag har bim på tisdag, men blev så osäker. Men ägget släpper alltid vid 20 mm? Nej, jag har aldrig egen mens så jag har ingen cykel!
  • NLAL

Jag tror inte attdet alltid släpper vid 20 mm, det har jag ingen aning om men läkare och bm säger att det släpper kring 20 mm. Men på tisdag/onsdag skulle jag själv räknat med bim om jag varit osäker.

• Anonym (OsäkerSara)
    NLAL skrev 2013-02-15 21:41:42 följande:
    Jag tror inte attdet alltid släpper vid 20 mm, det har jag ingen aning om men läkare och bm säger att det släpper kring 20 mm. Men på tisdag/onsdag skulle jag själv räknat med bim om jag varit osäker.

Ok, har ätit pergotime nämligen och har läst att äggen kan bli väldigt stora då så nu är jag orolig att ägglosdningen kom flera dagar efter vul. Helgen den veckan så fick jag enorma hugg vid äggstocken. Isåfall har vi nog missat denna chans
  • Pimpinellan

Ägget släpper ytterst sällan-om ens nånsin -före äggblåsan är 20 mm,men det kan dröja lite till också,kanske uppåt 30 mm. De växer ca 1,6 mm på ett dygn så inte dröjde det länge efter VUL ditt ägg släppte.

• Anonym (OsäkerSara)
    Pimpinellan skrev 2013-02-16 14:33:03 följande:
    Ägget släpper ytterst sällan-om ens nånsin -före äggblåsan är 20 mm,men det kan dröja lite till också,kanske uppåt 30 mm. De växer ca 1,6 mm på ett dygn så inte dröjde det länge efter VUL ditt ägg släppte.

Om ägget kan bli upp till 30 mm kan ju äl ha skett flera dagar efter vul? Låter inte bra, min Gyn sa dessutom att mina ägg växer långsamt.. Men kan Gyn se skillnad på äggblåsor och gulkroppen? Hon sa nämligen att det knappt fanns någon vätska i blåsan och först sa hon att det var en gulkropp, sedan sa hon äggblåsa. Blir väldigt förvirrad.
  • Anonym (OsäkerSara)

Puffar Någon som vet om äggblåsan och gulkroppen är lika på vul?

Svar på tråden När har jag bim?