• Anonym (..)

Testade med ÄLtest - plus?

Min mens är sen så jag testade med ett gammal ÄL-test jag hade hemma eftersom jag inte har möjlighet att köpa gravtest just nu.
    Hade jag testat för ÄL hade det varit negativt, det vet jag. Men kan detta svaga streck visa på grav eller hoppas jag för mycket?

img4.imageshack.us/img4/327/20130214220840deco.jpg

• Svar på tråden Testade med ÄLtest - plus?
  • Anonym (..)

Puffar. Någon? :)

• Anonym (..)

Puff :)

• Anonym

Från vad jag läst mig till så har de som påvisat graviditet med ÄL-test haft ett väldigt starkt streck, ofta t.o.m. starkare än kontrollstrecket. Så nä, det testet tror jag inte visar på graviditet. Man har högre halt av det ämne som ÄL-testet detekterar efter ÄL, därför är det ingen idé att fortsätta testa efter att man fått maxutslag... Men men, hoppas att du är gravid ändå

• Anonym

Som det sägs ovan, ägglossningstest är väldigt ospecifika, dvs de fångar upp alla möjliga hormoner. Tyvärr säger därför detta testet ingeting annat än att du inte har ägglossning just nu... (Vid pos ägglossning har man starkare teststreck än kontrollstreck.) Om teststrecket är svagare betyder det bara att man har lite olika hormoner i kisset, vilket man alltid har...

Grav-test är däremot helt specifika för graviditetshormonet HCG så tror du att du är gravid så ta ett riktigt test!

Svar på tråden Testade med ÄLtest - plus?