• LinaTed

OSANN bilstol 9-36kg för 4 åring??

Nån som vet nånting om det märket? Jag har en 4 åring som just nu sitter bakåtvänd i en besafe izi kid och jag vill ogärna vända henne framåt men hon går tyvärr inte plats att sitta bakåtvänd längre :-/ Vill ju ha en så säker stol som möjligt, har besafe framåtvända stolar? Det märket fick ju bäst i test för nått år sen så jag vill ju gärna ha en sån men har ni tips på andra så tar jag tacksamt emot! :)

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Edwin 101112♥
  • Svar på tråden OSANN bilstol 9-36kg för 4 åring??
  • Sisisisi

Osann gör inga stolar som är bakåtvända till 25 kg. Kolla på stolar som finns i Sverige istället. Britax twoway är rymlig och funkar till 25 kg/125 cm. Mycket större än Besafe så barnet kan åka bakåt länge Vill man ha en mer ombonad stol som funkar länge kolla på BeLogic och axkid.

• LinaTed

Okej :) men vet du om osann är ett bra märke annars?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Edwin 101112♥
  • Sisisisi

Har aldrig sett en osann-stol i något test. Jag skulle välja ett annat märke! Varför vill du ha en osann?

• tinis77

Skulle köpt en two-way och ha henne bakåt ett tag till, och sedan en bältesstol när det är dags att vända.

• Dr Mupp

Jag tipsar om Two-way. I den kan de sitta länge.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • t0va

Prova britax two-way och om det inte går så köp en bältesstol som är en renodlad framåtvänd bältesstol och ingen kompromiss mellan bak och framåtvänt åkande. Bakåtvänt är de vändbara stolarna bra men framåtvänt är de flesta skit, bältet kommer fel över axeln och magen/höfterna och de är tunga så vid en krock kläms barnet mot bältet med stolen i ryggen.

Internsele ska man inte använda framåtvänt det ger svåra skador på barnets nacke, enbart om barnet är så litet att bilens bälte inte går att använda kan man ha internselen men då ska det vara om barnet pga. skada eller liknande inte kan åka bakåt. aldrig ett större barn som kan sitta med vanlig bälte.

Svar på tråden OSANN bilstol 9-36kg för 4 åring??