• nina83

Måste få era tips och hjälp med strulig amning!

Hej hej

Jag är mamma till en glad och nöjd 4 1/2 mån liten tjej. Allt går bra förutom att hon inte är så mat intresserad. Sen hon föddes har jag ammat med vårtnapp och det har funkat. De 2 första månaderna gick hon upp bra och åt var 3:e timme från båda brösten. Sen slutade hon äta från båda brösten men åt lite offtare, detta har gjort att hon inte riktigt går upp ordentligt. På bvc är dom inte orolig över vikten och jag får stöd och hälp men vill gärna höra om era erfarenheter.  Den senaste 2 veckorna får hon 1 mål ersättning per dag och även små slurkar vid varje amning(förutom på natten) detta gjorde att hon gick upp ordentligt! oj va glad jag blev!! 
    Men... de senaste dagarna vill hon inte ha slurken efter amning så då blir det bara 1 rejält mål om dagen. Min fråga är: hur ska jag få i henne mer mat?? Ta bort ett mål amning till?, börja med gröt? Vad tror ni?

• Svar på tråden Måste få era tips och hjälp med strulig amning!
  • Gsson

Hon kanske helt enkelt är nöjd på bara bröstmjölk?

• hannis

Det är väl jättebra att hon inte vill ha ersättningen, det visar ju att hon blir nöjd på bröstmjölken. Fortsätta att erbjuda bröstet så ofta hon vill så kommer ju mjölken hela tiden anpassa sig till den mängd hon behöver.

Så länge bvc inte oroar sig för vikten så finns det ju ingen anledning för dig heller att oroa dig.

Svar på tråden Måste få era tips och hjälp med strulig amning!