Han vägrar betala för att jag har ensam vårdnad
Hej,
Ligger i tvist med barnets pappa och har nu fått vitsordat att fr rekommenderar fortsatt ensam vårdnad för min del pga. grava samarbetsproblem.
Trots detta blev det vv-boende eftersom samarbetsproblemen endast är mellan oss. ( Det är han som vägrar ha ett normalt samarbete). Deras relation är bra.
Nu har pappan skriftligen deklarerat att " han inte kommer att betala barnomsorg, försäkring, ytterkläder, aktiviteter mm mm så länge jag inte ger honom samma rättigheter som honom och gemensam vårdnad" samt att det är mitt ansvar som ensam vårdnadshavare att betala alla kostnader för barnet.
Som ensam vårdnadshavare ska jag stå för allt och han kommer inte att betala något för sitt barn så länge vi inte har gemensam vårdnad.
Han står för "normala innekläder och mat" under sina umgängesveckor. Däremot ska jag stå för:
Barnomsorgsavgift
Ytterkläder, galoniser, skor, hjälm, skridskor, försäkring mm mm
Övriga extra kostnader för barnet.
Jag får barnbidraget som mycket knappt täcker dagisavgiften.
Kan nämna att jag är gravid med min nuvarande man och när bebisen kommer, kommer vårt barn bli 15-timmarsbarn. Har redan pratat med kommunen som INTE delar räkningen för dagis.
Vårt barn är 4 år.
Kan han göra så här?
Jag skulle gärna bara vilja ha svar från er som verkligen vet, inte vad ni tror!!!