• saris78

Äger inga maskeradkläder,vad kan jag klä ut mig till då?

Känns som en omöjlig uppgift! Dottern går på ridskola och där ska det vara en liten terminsavslutning på lördag med maskerad. Dottern ska vara Pippi. Men jag då?! Jag äger inte ett enda maskeradplagg och vill inte lägga pengar på något som används en gång! Dessutom måste det kunna funka utanpå ytterkläder då vi är i ett iskallt stall! Någon som har någon finurlig lösning? Hade varit kul att hitta på något men det känns jättesvårt!

• Svar på tråden Äger inga maskeradkläder,vad kan jag klä ut mig till då?
  • Lena

Sjörövare? Lapp för ögat och sjal på huvudet?

• Lady Namárië

Om du inte tror att det skrämmer hästarna kan du sy en spökåpa som får plats över jackan av ett gammalt lakan med en repstump som skärp och vitt smink i ansiktet.

Om din jacka råkar vara brun kan du kanske knåpa ihop öron och svans och vara Herr Nilson?

• cloudberry79

Zorro, kräver lite svart tyg, ett låtsassvärd (ridpiska borde duga) och en svart hatt av något slag. 

Troll: Gör håret till någon knasig frisyr, måla "vårtor" och kindrosor i ansiktet, gör en svans av lite rep, snöre, eller vad du nu hittar hemma.

Prinsessa: Struthatt som du målar och dekorerar och sätter en liten vimpel i toppen på och nån gammal klänning över ytterkläderna (mormors gamla klänning typ).

Kung: Gör en kungakrona av papper, ett riksäpple får man om man klär in en tennisboll eller innebandyboll i folie, måla med gul vattenfärg och klistra på paljetter. En spira får man om man tex lindar in en dammvippa i folie och dekorerar som äpplet.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Justus

Lussekatt!

Du är naken och stoppar ett russin var armhåla!

• Oförglömlig
    Justus skrev 2013-02-11 17:30:58 följande:
    Lussekatt! Du är naken och stoppar ett russin var armhåla!

Haha:)
Svar på tråden Äger inga maskeradkläder,vad kan jag klä ut mig till då?