Bo i ett kampsportsinriktat kollektiv
Hej!
Jag och min fru fick en son 2012-02-01 och har varit överlyckliga över det nya tillskottet till enheten.
Vi har innan dess tränat mycket flitigt i både kampsport och andra fysiska aktiviteter. Vi bodde i ett kampsports-kollektiv innan graviditeten och var i bra fysisk och mental form men var tvungna att flytta isär eftersom kollektivet inte var redo för en unge.
Vi vill kolla intresse med andra familjer om det finns ett intresse att starta ett kollektiv med träning och bokläsning som inriktning eftersom vi tror att dessa kvalitéer är värdefulla som kärnvärden när man tar sig an nya utmaningar i världen: kunskap och uthållighet.
Jag studerar Socialantropologi och min fru studerar Evolutionsbiologi och läser flitigt och tränar lika flitigt. det är det enda vi gör på vardagarna. Vi festar inte, röker inte, dricker inte och är inte uppe sent så ofta, men har inget emot det.
Vi har inga krav på att man ska studera utan endast att man är intresserad av personlig utveckling för sig själv och sina barn. att samla på sig kunskap och styrka är värdefullt för framtiden då osäkerheter, fördomar och rädsla för nytt, vare sig upplevelser eller utmaningar, är något vi inte välkomnar eftersom det begränsar en extremt mycket på alla sätt. Detta önskar vi inte våra barn.
Ge gärna synpunkter på detta eller säg om det finns ett intresse för ett sådant kollektiv. Av erfarenhet kan jag säga att det är underbart med ett hälsosamt hem med flera vitala människor som kan leka med barnen i samma tempo som barnen ibland kräver.. fler föräldrar kan bara vara bra för barn när man lever efter goda riktlinjer som visar barn kärlek, förståelse och orädsla.