• Melan

Vad äter och dricker du till frukost?

Jag äter oftast rostat vitt bröd med lite smör och dricker pepsi max. Väldigt tråkigt, men har noll inspiration till annat.

-Ni som inte dricker kaffe eller te, vad dricker ni?
    - Juice är väl bara massa socker? 

• Svar på tråden Vad äter och dricker du till frukost?
  • weasley

Oh, jag brukar äta det jag är sugen på, oftast blir det något av följande:

- Bröd (ljust, mörkt eller knäcke beroende på vad jag vill ha) med något gott pålägg. Kaviar, ost och tomat, marmelad och ost, ost och smörgåsgurka.. Ja, lite varierande.

- Omelett med ost, spenat, tomat, kanske lite skinka eller något annat som ligger skräpandes i kylen.

- Fil med flingor/mjölk med flingor.

- Vaniljyoghurt med bär.

- Fruktsallad med keso.

Till detta dricker jag te, mjölk eller juice. Skulle vara trist att bara äta samma sak varje dag känns det som.            

• cloudberry79

Olika saker. Har jag bråttom blir det havregrynsgröt med äppelmos och mjölk, har jag mer tid kokar jag ägg och äter äggmackor, te och juice. Även om juice innehåller mycket kolhydrater så är det bara ca 40-45 kalorier per hundra gram, vilket är ungefär som mellanmjölk.

(M)amma till V -07 och E -12
  • cloudberry79

Och när jag jobbar gör jag alltid en smörgås att ta med till förmiddagskaffet. Bättre skinksmörgås med grönsaker än kollegornas hembakta

(M)amma till V -07 och E -12
  • La chica

När jag väl äter frukost... 1 kopp kaffe och 1 kokt äggFlört

• Pluttfamilj

1 grov (100% fullkorn, osötad) macka rostad med nötsmör (antingen mandel, hassel eller jordnöt) och eventuellt skivad banan på.

En kopp te med mjölk och ett glas vatten

En frukt eller yoghurt/kvarg med bär och frukt!

• Kurran2011

4 skivor bröd o te, kaffe, Oboy! Beror på vad jag är sugen på! Ibland mjölk o flingor o 2-3 kokta ägg! Risgrynsgröt om jag orkar koka ibland oxå! Inte lätt o koka när man har en 4 månader som vill ha uppmärksamhet!

• videofotografen

Beror väldigt mycket på när jag vaknar men vanligtvis blir det en brunch... några mackor av grovt rågbröd med smör o stark grevéost, några stekta ägg o hårdstekt bacon eller lite hashbrown med hårdstekt bacon. Kan även bara riva ner några stora potatisar i en stekpanna, vändsteka o servera med hårdstekt bacon alt hårdstekt rimmat fläsk. Till det dricker jag 1/2 - 1 liter 3% "röd" Arlamjölk o 1/2 - 1 liter blåbärssoppa.

Samt naturligtvis, ett par koppar starkt Maxwell House kaffe med 5 tsk socker i varje kopp samt 1/3 mjölk.

• Ojsan
    Melan skrev 2013-02-10 12:22:28 följande:
    Jag äter oftast rostat vitt bröd med lite smör och dricker pepsi max. Väldigt tråkigt, men har noll inspiration till annat.

-Ni som inte dricker kaffe eller te, vad dricker ni?
    - Juice är väl bara massa socker? 
    Jag äter och dricker precis som du TS :) Ibland lägger jag till en kopp kaffe.
  • Celes

Ett glas vatten eller två. Vid lunchtid äter jag en frukt. 
    Om jag inte har skola den dagen, då blir det kaffe på morgon och eventuellt en liten smörgås. 

• spökplumpen

Turkiskt yoghurt med frön och nötter i, smaksätter med antingen nyponpulver,vaniljpulver,lakritstotpulver eller kardemumma. Till det en kopp te med antingen smör eller grädde i. Eller 2 kokta ägg med bregott och te. Eller 2skivor rostat lågkolhydratsbröd med bregott, ost och någon grönsak på. Eller en halv portion middagsrester.

• Celes
    spökplumpen skrev 2013-02-18 23:50:25 följande:
    Turkiskt yoghurt med frön och nötter i, smaksätter med antingen nyponpulver,vaniljpulver,lakritstotpulver eller kardemumma. Till det en kopp te med antingen smör eller grädde i. Eller 2 kokta ägg med bregott och te. Eller 2skivor rostat lågkolhydratsbröd med bregott, ost och någon grönsak på. Eller en halv portion middagsrester.
    Har du smör i te? Intressant Glad
  • Antilopen
    Celes skrev 2013-02-18 23:52:42 följande:
    Har du smör i te? Intressant

De som äter LCHF brukar ibland ha smör eller kokosolja i sitt te/kaffe
  • Fidelis ad urnam

Råggröt med lättmjölk och önos kalorisnåla lingonsylt. Eller två grova brödskivor med lite bregott, ost och grönsaker på. Dricker kaffe eller te, ibland mjölk. 

Svar på tråden Vad äter och dricker du till frukost?