• Sevis77

4e barnet, BF 10/7, lågt liggande moderkaka

Jag väntar mitt 4:e (!) barn med BF 10 juli - blev framflyttad 5 dagar efter RUL. Där såg man också att jag hade lågt liggande moderkaka, någon mer som har erfarenhet av det? Har aldrig haft det förut...
    Blir lite less på infon från MVC och ska ringa och be dem informera mer om hur de vill att man ska "leva" för att undvika blödningar och annat...
    Har nån tips - dela gärna

Kram 

• Svar på tråden 4e barnet, BF 10/7, lågt liggande moderkaka
  • jashrinah

jag har det , så ska på ett till ultraljud den 14 e (ska ha den 24 april) för att kolla om den flyttat sig :) har inte haft några blödningar eller andra problem :) 

• Sevis77

Ok - va skönt det låter. Hoppas den har dragit sig uppåt! Har du fått ta det extra lugnt nu/sjukskriven eller fått andra förhållningsregler?

• jashrinah
    Sevis77 skrev 2013-02-07 22:15:39 följande:
    Ok - va skönt det låter. Hoppas den har dragit sig uppåt! Har du fått ta det extra lugnt nu/sjukskriven eller fått andra förhållningsregler?
    nepp , har inte fått några förhållningsregler alls mer än det vanliga träna inte hårt och ring om det händer nått avikande =) 
  • Inger 336

Jag hade det med 2:a barnet, den drog sig uppåt vid 32:a grav veckan. vilken v är du i?

Svar på tråden 4e barnet, BF 10/7, lågt liggande moderkaka