• Gouda

IVF start mars 2013

Var på vårt första besök på reproduktionscentrum på Akademiska igår. Fick behandlingsschema och instruktioner för injektionerna som jag ska starta vid nästnästa mensens andra dag.

Kommer behandlas med korta metoden och Gonal-F 125, även certotide och tillslut ovitrelle innan äggplock ca. v.12.

Diskuterar gärna med andra som vandrar samma väg! 

• Svar på tråden IVF start mars 2013
  • elaira2012

Hej
    Vi ska också göra äggplock vecka 12 i örebro kanske vi kan följas åt?Glad 

• Lindholm01

Hej, jag tog första proveratabletten igår och inväntar mensen nu, Sen kör vi igång första IVF-försöket i Falun, vi kommer behandlas med korta metoden också!

• Dessan1980

Jag och min man var på reproduktionscentrum idag. Vi plockade ut 7 ägg. Ska sätta in dem på måndag. Spännande!

• Lindholm01

Åå spännande. Hur gick det för dig igår Dessan1980? Jag var också på äggplock i fredags :) Fick ut 16 ägg varav 11 befruktades, imorgon ska vi sätta tillbaka ett ägg! 

• Dessan1980

11 som befruktades var ju mkt bra! Jag fick ut 7 som alla befruktades. Det tyckte jag kändes bra! =) 6 i frysen! Får hoppas att de har bra kvalitet! Jag hade 14 celligt embryo, undrar hur många ni får! Spännande! Håller tummarna!

• Lindholm01

Ja, vi fick några till frysen och jag fick ett guldägg med toppkvalité insatt igår så det kändes bra :) Dina 7 befruktade ägg var ju inte det heller! Superbra ju :) 
    Gud så nervös jag var innan, och när jag kom in i rummet (samma rum där vi plockade ägg förra veckan) så det första jag sa: Men vad litet rummet är, jag kan inte minnas det så här litet. Min läkare skrattade då och sa: Haha, men lilla gumman, du var ju så hög förra gången.
    HAHA, himla morfin på plocket alltså!  

• Lindholm01

var ju inte dåligt det heller*

Svar på tråden IVF start mars 2013