• Mariohn

Hur gör ni hemma hos andra?

Ni som har barn som precis håller på att "bli torra", dvs barn som nyss slutat med blöja och som "pottränar"...hur gör ni hemma hos andra? Har ni med er sittunderlag? Anser ni att folk får räkna med en olycka eller två i soffan? Hur löser ni det helt enkelt

• Svar på tråden Hur gör ni hemma hos andra?
  • Frontline

Körde på blöja tillfälligt under den tiden, hände dock inget i blöjan utan grabben sa till att han ville gå på pottan...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Scarlet 0007

Tycker besökarna kan plocka med en blöja eller ta med sig plastad frotté om de vill att barnet ska vara blöjfritt. Gäller även läckande mormödrar och annat knytt som inte kan hålla tätt.

• sär skriven

Jag blöjade sonen tills han var helt torr.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Furstinna

Som Frontline: körde blöja men flickan sa till när det va dags. Hade varit hemskt om hon hade förstört någons nyinköpta soffa t.ex. Det hade inte vara okey..

• anna021

Blöja de fick bli arga.
    Men i stället blev det en gå bort blöja som hon kalla den. 

• chrissandra

Har aldrig pottränat mina barn och därmed aldrig utsatt andra för risk att få möbler/golv o.s.v. nedkissat.
    Jag vill själv inte ha kiss på vare sig golv, soffor, mattor eller andra olämpliga platser.

Hade en kompis som var av en annan åsikt, hon lät hennes barn springa utan blöja från ca. 1 års-ålder.
    Värsta incidenten var när kompisens barn bajsade under bordet då vi satt och fikade. 

• viseversa

Blöja på och ofta på toaletten. Nej folk ska inte behöva räkna med kiss i soffan.

• vampyria2

Jag har just upptäckt vilken enorm tur jag måste ha haft med mina ungar, de har sagt till när de har varit runt två års åldern att de inte vill ha blöja och då har vi slutat och olyckor har så gott som aldrig hänt.

Sonen är den som var lite sen och hade blöjor tills han var 3 år med då fick han gå utan blöja hemma tills han var mogen att vara utan det ute bland folk också, känns som att det är en sak man tränar hemma inte minst för att barnet ska slippa skammen att råka kissa ner hos någon annan. 

• sina

Blöjfritt hemma hos mormor och kompisar som hade barn i samma stadie. Blöja på hos farmor (som är rädd om sina mattor) och hos kompisar som inte hade småbarn. Någon enstaka olycka, men bara i byxorna.

Ett tag körde vi trainingpants från imse vimse. Och plastad frotté i bilen.

• Karin 748

Som sina, blöjfritt hos far och morföräldrar (efter fått ok) och vänner med barn i samma ålder och stadie, eller vänner/släkt som gjort klart att det är ok att han är blöjfri. Har hänt en eller två olyckor och då i och utanför toaletten, så inga soffor/mattor eller parkettgolv har drabbats. Men blöjor har varit på hos alla andra. Nu är han dock blöjfri överallt. La ner blöjor helt när det fungerade på fsk.

• Lilly Li

Byxblöjor, och så behandlade vi sonen som om han haft kalsonger. Dvs tog honom på toa och försökte ha blöjan torr.

• chrissandra
    vampyria2 skrev 2013-02-05 07:24:15 följande:
    Jag har just upptäckt vilken enorm tur jag måste ha haft med mina ungar, de har sagt till när de har varit runt två års åldern att de inte vill ha blöja och då har vi slutat och olyckor har så gott som aldrig hänt.

Sonen är den som var lite sen och hade blöjor tills han var 3 år med då fick han gå utan blöja hemma tills han var mogen att vara utan det ute bland folk också, känns som att det är en sak man tränar hemma inte minst för att barnet ska slippa skammen att råka kissa ner hos någon annan. 
    Samma här. Den som var senast med att sluta med blöjor var 2 år och 10 månader, de andra drygt 2 år.
    Vi har aldrig haft en potta heller utan en toaring istället. Skönt att slippa gegga med potta. :)
Svar på tråden Hur gör ni hemma hos andra?