• millie33

Enskild vårdnad

Har skrivit avtal med barnens far om att jag ska ha enskild vårdnad. Nu undrar jag hur lång tid det kan att ta innan socialnämden godkänner avtalet. Har väntati två månader. Kan jag vänta mig att det blir mycket längre? Tacksam för svar

• Svar på tråden Enskild vårdnad
  • Anonym

Ingen aning.. kanske beror på varför du ska ha ensam vårdnad....?

• Anonym (insatt)

Men har ni skrivit avtalet på familjerätten så är det ju klart med det .... de brukar godkänna genast så vad väntar ni på?

• millie33

Egentligen väntar jag på någon sorts bekräftelse som jag tycker borde komma. Alla pappans föräldradagar kommer tex läggas över på mig, men han plockar fortfarande ut dom titt som tätt fastän barnen är hos mig. Men man kanske inte får det bekräftat?

• Anonym (insatt)
    millie33 skrev 2013-02-05 16:53:46 följande:
    Egentligen väntar jag på någon sorts bekräftelse som jag tycker borde komma. Alla pappans föräldradagar kommer tex läggas över på mig, men han plockar fortfarande ut dom titt som tätt fastän barnen är hos mig. Men man kanske inte får det bekräftat?
    Nja, familjerätten skall ju avisera till folkbokföringen att vårdnaden är ändrad. Kolla om det gjorts!
  • Anonym

Precis, beställ ett personbevis för där står det om uppgifter kring vårdnad om barn. Men det måste ju gå att ringa direkt till skattemyndigheten..

Svar på tråden Enskild vårdnad