• 1464

Ingen mer stark/stekt mat, vad ska man äta nu då?!

Då var det dags att vara snäll med min mage, jag måste sluta äta stekt mat.

Jaha, vad ska jag äta nu? Åh, hjälp mig, jag kan ingenting! Känns som jag kommer få leva på barnmat och kokt korv.

• Svar på tråden Ingen mer stark/stekt mat, vad ska man äta nu då?!
  • Mrs Karlsson

Varför?

Jag har fått höra samma, bl.a. när jag opererade bort gallblåsan, men jag har aldrig ändrat min kost. Korv & stuvade makaroner for the win!

Allvarligt talat, varför?

• 1464
    Mrs Karlsson skrev 2013-01-29 22:09:35 följande:
    Varför?

Jag har fått höra samma, bl.a. när jag opererade bort gallblåsan, men jag har aldrig ändrat min kost. Korv & stuvade makaroner for the win!

Allvarligt talat, varför?
    Konstant ont i magen. Haft det i ca 3 år. Var in på akuten igår dom sa att det kunde hjälpa. Jag tänker testa ALLT för att det ska försvinna. Jag vill självklart inte men något måste jag göra.
  • Lena

Grytor? Ugnsbakad mat? Kokt mat?

Kallops. Lasange. Mm

• 1464

Ja, kokt mat absolut. Men VAD för kokt mat?:)

Fast jag antar att man måste steka köttfärsen i lasangen?:/

• Lena
    1464 skrev 2013-01-29 22:25:48 följande:
    Ja, kokt mat absolut. Men VAD för kokt mat?:)

Fast jag antar att man måste steka köttfärsen i lasangen?:/
    Nästan alla soppor och grytor är kokta bara kokta. De som inte är det kan du strunta i att bryna köttet i innan.

Nej du måste inte steka den du kan koka ihop den.
  • Singoallaa
    1464 skrev 2013-01-29 22:25:48 följande:
    Ja, kokt mat absolut. Men VAD för kokt mat?:) Fast jag antar att man måste steka köttfärsen i lasangen?:/

Du kan koka upp den i tomatkross, in med lite tomatpure och lite vatten!
  • Isabell012

Har du provat LCHF? Diverse magproblem brukar forsvinna när man plockar bort speciellt sädesprodukter! Lägger du till lite fett i kosten brukar det också hjälpa! Nu vet jag inte vad du har för problem med magen, har du fått någon diagnos?

Svar på tråden Ingen mer stark/stekt mat, vad ska man äta nu då?!