• xMariax

Någon som köpt skräddarsydd klänning online?

Jag tar studenten nu till sommaren och har jätteproblem att hitta klänning.. Jag har nu hittat en sida som skräddarsyr jättefina klänningar och är såååå sugen på att beställa en.. Men jag är lite osäker då man inte kan returnera skräddarsydda kläder om de inte sitter bra. Är det någon som har köpt en skräddarsydd klänning från thdress.com?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-27 12:36
    Funderar ev på att köpa från Jenjenhouse också.. Men jag är väldigt intresserad av era erfarenheter oavsett vart ifrån ni beställt!

• Svar på tråden Någon som köpt skräddarsydd klänning online?
  • Insanejane77

Jag har gjort det. Beställde två klänningar till mitt bröllop från ett ställe som heter dhgate.com
    Jag är stor och hade beställt plussize och hade förväntat mig bättre passform än jag fick, men det är ofta så med just stora storlekar. Inte lika stor risk att den sitter missklädsamt när man är normalstorlek skulle jag tro. Som det var nu så "passade" klänningarna men detaljer så som ett band som skulle befinna sig under bysten var på magen istället och jag fick lämna in den klänning jag valde till skräddare för att rädda situationen.
    Jag har ändå inte blivit avskräckt och jag funderar på att beställa några festklänningar från samma företag Glad

• Erfdgt

Vad är du ute efter för klänning? Hur vill du att den ska se ut?

DHgate tex är ju en samlingssida som Ebay där det finns flera olika säljare och man kan ha tur eller otur. Jag beställde två klänningar av en säljare som blev jättefina och bra. Sedan beställde jag två andra klänningar av två andra säljare där som blev helt fel i storlek.

Jag har beställt två klänningar från www.dinobridal.com som var jättefina och bra på alla sätt och vis. Sedan finns ju www.landybridal.co och www.millybridal.com som har väldigt bra rykte. Även www.lightinthebox.com

Tyvärr har jag inte hört talas om sidan i TS, så kan varken säga bu eller bä om den.

• xMariax

Har tittat på en på lightinthebox också som jag älskar.. Problemet är att den ska gå att skräddarsy, men jag kan inte fylla i mina mått när jag klickar i det alternativet.. :/

Svar på tråden Någon som köpt skräddarsydd klänning online?