Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)
Hej!
Jag har precis börjat med hormonsprutor - Gonal F 50. På onsdag ska jag på VUL och hoppas att de hänt något.. Finns de fler här som kör med sprutor ? Vore kul och följas åt :)
Hej!
Jag har precis börjat med hormonsprutor - Gonal F 50. På onsdag ska jag på VUL och hoppas att de hänt något.. Finns de fler här som kör med sprutor ? Vore kul och följas åt :)
Jag hade ju vul den 5/2 på dag 11 då hade jag redan en äggblåsa på 28mm! Vilket är lite stort! tog ovitrelle den 6. Så nu sitter jag med och hoppas pp att bli gravid, trots att det inte är "optimalt" men en så stor äggblåsa. Om jag inte blir gravid den här gången ska jag sänka dosen till 37ie. Lycka till nu! Håller tummarna för oss båda! :)
Ja denna låånga väntan. Tiden går så sakta! Jag har inte så stora förhoppningar den här gången men man vet ju aldrig. Har ju glömt att fråga varför ni har svårt att bli gravida? Själv har jag pco.
Om du inte blir gravid den här gången får du inte börja med nästa omgång sprutor på en gång då? Alltså när du får mens. Jag har regelbunden mens trots pco så jag behöver inte äta provera, har gjort den en gång pga en cysta. Man får vara negativ ibland, för att sen komma igen med ny kraft :) jag känner mig också lite negativ just nu. Det är jobbigt när man vet att det kan ta lång tid, men det kan ju lika bra gå fort. Hur gammal är din son?
Ja eftersom du haft ägglossning så borde du ju få mens om du inte är gravid, vilket du förhoppnigs vid är :) Själv fick jag aldrig någon ägglossning, den stora äggblåsan växte till en cysta. 50 ie var alldeles för hög dos för mig. Så nu ska jag nedregleras med p-piller i 3 veckor sen ska jag börja med 37 ie. Så tydligen så har jag blivit ännu mer lättstimulerad nu. Så pass att jag behöver nedregleras. När jag var blev gravid sist så kände inte jag ett dugg men ändå fanns den en liten där inne ;) har du några symtom nu? Det kommer nog hinna komma ett syskon innan åldern drar iväg på en kille. 2 1/2 är ju inte så mycket :) Min son dog i magen i v 37. Det var inte länge sen alls, det var i början på november. Vi kände ganska snart att vi vill försöka skaffa syskon. Speciellt när man inte vet hur lång tid det tar. Kan ju som sagt ta lång tid eller tvärtom. Inget kommer ju kunna ersätta han eller ta hans plats, men det skulle kännas så underbart att ge honom ett syskon :)
Hur går det för dig? Har du några symtom?