• 2010an

Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)

Hej!

Jag har precis börjat med hormonsprutor - Gonal F 50. På onsdag ska jag på VUL och hoppas att de hänt något.. Finns de fler här som kör med sprutor ? Vore kul och följas åt :)

• Svar på tråden Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)
  • Aria
    2010an skrev 2013-01-30 19:41:37 följande:
    Aha.. Hoppas att de blir bra kvalite på Gonal F äggen också ;)
    ja då det bör det göra :)
  • Janna33
    2010an skrev 2013-01-30 19:40:52 följande:
    Ja d e sant! :) De hade inte hänt någonting på Vul sist.. så jag fick höja till 75.. ska på Vul på fredag igen men tror fortfarande inte att de har hänt något för jag har inte känt någon skillnad.. eller har känt att de som spänner lite lite i äggstocken.. men kanske bara inbillar mej oxå..? hehe

Oj tio mil... Jag kan gå från jobbet till kliniken.. så för mej går det snabbt att ta  mej dit. Men jag har inte sagt något till någon på jobbet.. Men skönt att du har berättat så att du inte behöver hitta på ursäkter;) Jag håller tummarna att de går bra för dej när du ska på Vul! Har du haft några känningar? Eller man kanske inte har det.. Jag som får för mej att de borde kännas..:)
    Okej men då har det nog hänt litegrann på fredag då ;) 
    Det är säkert olika om man känner eller inte, jag brukade känna som stickningar i äggstockarna några dagar innan det börjar bli dags för ägglossning,
    Känns inte alls som det kommer gå lika bra för mig den här gången. Är inne på mensdag 7 nu brukar annars ha ca 4 dagar, men det var ju innan förlossningen och allt.
    Vad skönt att ha så nära till kliniken. Önskar att jag också hade det :P men men vad gör man inte :D  
  • 2010an
    Janna33 skrev 2013-01-31 14:47:16 följande:
    Det är säkert olika om man känner eller inte, jag brukade känna som stickningar i äggstockarna några dagar innan det börjar bli dags för ägglossning,
    Känns inte alls som det kommer gå lika bra för mig den här gången. Är inne på mensdag 7 nu brukar annars ha ca 4 dagar, men det var ju innan förlossningen och allt.
    Vad skönt att haså nära till kliniken. Önskar att jag också hade det :P men men vad gör man inte :D 
  • 2010an
    Janna33 skrev 2013-01-31 14:47:16 följande:
    Vad skönt att ha så nära till kliniken. Önskar att jag också hade det :P men men vad gör man inte :D  
    Var på Vul idag och de hade fortfarande inte växt till sej :( Men ska höja till 87 nu.. och sen dit på onsdag igen..  Men nu har jag bestämt mej för att börja käka Lchf också så hoppas att de kan bidra lite oxå :)

Så du ska på Vul på måndag? Hur känns de?  :) Håller tummarna att de växt till sig ett fint ägg då :)
  • 2010an
    2010an skrev 2013-02-01 19:33:08 följande:
    Var på Vul idag och de hade fortfarande inte växt till sej :( Men ska höja till 87 nu.. och sen dit på onsdag igen..  Men nu har jag bestämt mej för att börja käka Lchf också så hoppas att de kan bidra lite oxå :)

Så du ska på Vul på måndag? Hur känns de?  :) Håller tummarna att de växt till sig ett fint ägg då :)
    Ïdag tog jag pregnyl sprutan.. Så nu hoppas jag att jag får en riktig ägglossning och sen att vi lyckas bli gravida! Hur går de för dej Jaana 33?
  • Janna33

Jag hade ju vul den 5/2 på dag 11 då hade jag redan en äggblåsa på 28mm! Vilket är lite stort! tog ovitrelle den 6. Så nu sitter jag med och hoppas pp att bli gravid, trots att det inte är "optimalt" men en så stor äggblåsa. Om jag inte blir gravid den här gången ska jag sänka dosen till 37ie. Lycka till nu! Håller tummarna för oss båda! :)

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-02-10 05:13:35 följande:
    Jag hade ju vul den 5/2 på dag 11 då hade jag redan en äggblåsa på 28mm! Vilket är lite stort! tog ovitrelle den 6. Så nu sitter jag med och hoppas pp att bli gravid, trots att det inte är "optimalt" men en så stor äggblåsa. Om jag inte blir gravid den här gången ska jag sänka dosen till 37ie. Lycka till nu! Håller tummarna för oss båda! :)
    Men Hoppas de tar sej ändå även om äggblåsan var väldigt stor! Min äggblåsa var på 15 på tisdagen.. sen på fredagen (den 8) så tog jag pregnylsprutan...Jag kände verkligen av ägglossningen.. hade nästan ont.. Du har alltså BIM två dagar innan mej :) .
    Denna 2 veckors långa väntan känns bara sååå lång!

Stort Lycka till håller också tummarna för oss båda! :)
  • Janna33

Ja denna låånga väntan. Tiden går så sakta! Jag har inte så stora förhoppningar den här gången men man vet ju aldrig. Har ju glömt att fråga varför ni har svårt att bli gravida? Själv har jag pco.

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-02-11 02:44:25 följande:
    Ja denna låånga väntan. Tiden går så sakta! Jag har inte så stora förhoppningar den här gången men man vet ju aldrig. Har ju glömt att fråga varför ni har svårt att bli gravida? Själv har jag pco.
    Jag har också pco.. Jag är så himlans rädd att de inte ska gå alls denna gång.. å tycker allt blir så utdraget.. då ska man försöka få et tid så snart som möjligt, få provera utskrivet när man väl ätit kuren med provera så tar de lång tid för mej innan jag väl får mens å sen ska man börja spruta igen.. å vips har det gått över en månad bara där.. innan man ens kan börja.. :( Haha vad Negativ jag låter.. men känner att jag inte vill att de ska bli jätte mycket åldersskillnad heller mellan syskon å vår son som vi har.. Men men de är bara att hålla tummarna å hoppas på de bästa nu :)
  • Janna33

Om du inte blir gravid den här gången får du inte börja med nästa omgång sprutor på en gång då? Alltså när du får mens. Jag har regelbunden mens trots pco så jag behöver inte äta provera, har gjort den en gång pga en cysta. Man får vara negativ ibland, för att sen komma igen med ny kraft :) jag känner mig också lite negativ just nu. Det är jobbigt när man vet att det kan ta lång tid, men det kan ju lika bra gå fort. Hur gammal är din son?

• 2010an
    Janna33 skrev 2013-02-11 23:26:20 följande:
    Om du inte blir gravid den här gången får du inte börja med nästa omgång sprutor på en gång då? Alltså när du får mens. Jag har regelbunden mens trots pco så jag behöver inte äta provera, har gjort den en gång pga en cysta. Man får vara negativ ibland, för att sen komma igen med ny kraft :) jag känner mig också lite negativ just nu. Det är jobbigt när man vet att det kan ta lång tid, men det kan ju lika bra gå fort. Hur gammal är din son?
    Jo de hoppas jag ! Men sist när jag gick på pergotime fick jag ju ingen mens efter så fick börja med provera igen.. men nu borde jag väl iförsej verkligen ha fått ägglossning (eftersom jag hade känningar) så då borde ju mensen komma av sej självt :)  Skönt att du har regelbunden mens fast du har pco..

Ja de är så knäckande när man tänker på hur lång tid de kan ta... Men som du säger de kan ju lika gärna gå fort:) Hoppas du känner dej mer uppåt idag :)  Känner du något i kroppen nu efter ägglossningen? Kanske är förtidigt att känna eventuella gravid symtomer ..? Jag känner absolut ingenting.. känner mej inte ett dugg gravid..
    Min son är 2 1/2  och alla frågar men när ska ni ha syskon då? Eller vill ni inte ha fler barn?
    Hur gamla var dina barn?

• Janna33

Ja eftersom du haft ägglossning så borde du ju få mens om du inte är gravid, vilket du förhoppnigs vid är :) Själv fick jag aldrig någon ägglossning, den stora äggblåsan växte till en cysta. 50 ie var alldeles för hög dos för mig. Så nu ska jag nedregleras med p-piller i 3 veckor sen ska jag börja med 37 ie. Så tydligen så har jag blivit ännu mer lättstimulerad nu. Så pass att jag behöver nedregleras. När jag var blev gravid sist så kände inte jag ett dugg men ändå fanns den en liten där inne ;) har du några symtom nu? Det kommer nog hinna komma ett syskon innan åldern drar iväg på en kille. 2 1/2 är ju inte så mycket :) Min son dog i magen i v 37. Det var inte länge sen alls, det var i början på november. Vi kände ganska snart att vi vill försöka skaffa syskon. Speciellt när man inte vet hur lång tid det tar. Kan ju som sagt ta lång tid eller tvärtom. Inget kommer ju kunna ersätta han eller ta hans plats, men det skulle kännas så underbart att ge honom ett syskon :)

Svar på tråden Fler som ska börja med hormonsprutor (Gonal F)