• Anonym (Tar inte slut!)

Slut på första Pergotime kuren slut. Men mensen fortsätter. Hur gör jag?

Nån som vet hur man gör då? Min sista tablett på första pergotime kuren är slut idag. Men jag har fortfarande riklig mens. Kommer inte att sluta.. Gyn ville att vi skulle ha sex 3 gånger nu i veckan som kommer. Men om jag fortfarande har massa mens. Hur gör vi då? Kan jag ändå ha ägglossning? Detta är min första riktiga mens efter ppiller. Dem slutade jag med i augusti.. Nån som vet? Snälla?

• Svar på tråden Slut på första Pergotime kuren slut. Men mensen fortsätter. Hur gör jag?
  • TessaLove

Jag hade nog väntat och sett om mensen slutar inom de närmsta dagarna. Gör den inte det så ring och rådfråga.
    Annars hade jag väntat tills den varit slut och hade haft sex efter det. Under tiden man har mens känns det ju ganska lönlöst.
    Kan ju vara så att ditt "system" fått sig en ordentlig spark och att det är därför du blöder så mycket. Är helt säker på att den slutar snart.

Ja märkligt. Så man kan inte ha ÄL samtidigt som mensen är. ? Annars får man ju ha sex dem dagarna han sa ändå även om man blöder. ..? Så typiskt. Ville verkligen hoppas på att detta skulle gå :(

• TessaLove

Nej, du har inte äl om du blöder.
    Du måste ha lite mer tålamod vad gäller att göra barn. Det kan ibland ta ett tag. Önskar för er skull att det händer direkt men det är det långt ifrån alla som lyckas med.
    Vi är många med äl problem som tar Pergotime. Det är olika för alla. Menar bara att det är bättre om man räknar med att det inte tar sig direkt!

TessaLove skrev 2013-01-20 20:04:59 följande:
    Nej, du har inte äl om du blöder. Du måste ha lite mer tålamod vad gäller att göra barn. Det kan ibland ta ett tag. Önskar för er skull att det händer direkt men det är det långt ifrån alla som lyckas med. Vi är många med äl problem som tar Pergotime. Det är olika för alla. Menar bara att det är bättre om man räknar med att det inte tar sig direkt!

Okej. Jag får försöka prata med gyn om de inte slutar. Han kanske tog för givet att det skulle vara slut. Förstår att det inte är lätt. Har inte haft nån mens på många månader ..

Suck! Fortfarande massa mens. Kommer nog inte sluta denna veckan heller. Vi som hoppats på ÄL... :(

Svar på tråden Slut på första Pergotime kuren slut. Men mensen fortsätter. Hur gör jag?