• Camilla67

Ska jag hjälpa henne ???

Jag köpte en häst som jag hittade på Hästnet...vet besiktad dagen före jag hämta henne ua på allt.
    När jag kom hem fick jag se att det va inte riktigt med hennes ena hov,,Kort nu
    rönkade henne och hon hade en hovspricka rakt igenom och ända upp till hovkransen,vet som rönkade henne sa att han kunde inte garantera att hon någonsin skulle bli helt bra...

Jag fick detta köp att gå tillbaka,,,, Nu till det andar

Denna häst har blivit såld igen genom Hästnet ...(jag anmälde denna annons när jag såg den ), men tydligen som gick det ändå.
    Nu vill även hon säjla henne då hon inte kan rida henne längre....Säljaren hadde inte upplyst henne om denna hovspricka alls,dom såg ju att det var någontig och hennes man frågade vad det var,men SÄLJAREN bedyrade att det inget var...Fast hon fått journalen utav mig efter att hon fick tillbaka henne...

Hon är så jävla oseriös som man bara kan bli...tycker så synd om denna häst om jag hade haft pengar hade jag haft henne kvar,,,denne person bedriver ridskola,har uteritter med övernattningar ....         

• Svar på tråden Ska jag hjälpa henne ???
  • Camilla67
    Thisiswho skrev 2013-01-20 14:15:05 följande:
    Vart vill du komma med tråden ?

Lite råd kanke..!!

Jag har bevis emot denna säljare.... hon ljuger och lurar folk.. och inte tar hand om sina djur som man ska...     
  • norrlandsflicka

Hjälp köparen. Du har ju bevis så hon borde kunna häva köpet... Kanske läge att polisanmäla säljaren då hon håller på sådär?

• Thisiswho

Tyvärr är det jätte svårt att vinna mål som dessa. Vet många som blivit lurade av bl.a. M.H och M.S. ( skriver inte ut namn pga förtals risken )
    Det är en kostsam och långdragen process. Dock så är det lite lättare om det är ett reggat bolag. Privat personer där emot är en riktigt knivig sits. Man lär vara beredd på stora kostnader för att ev inte ens få tillbaka hela köpes summan.

• Camilla67
    Thisiswho skrev 2013-01-20 21:46:32 följande:
    Tyvärr är det jätte svårt att vinna mål som dessa. Vet många som blivit lurade av bl.a. M.H och M.S. ( skriver inte ut namn pga förtals risken )
    Det är en kostsam och långdragen process. Dock så är det lite lättare om det är ett reggat bolag. Privat personer där emot är en riktigt knivig sits. Man lär vara beredd på stora kostnader för att ev inte ens få tillbaka hela köpes summan.
    har varit i kontakt med köparen och jag har skickat journalen och lite andra papper till henne,,
    hon har tagit juridiskt hjälp och dom säger att de ska hjälpa henne...ett klart fall hade dom sagt.

Säljaren bedriver rid skoleverksamhet så hon är ett företag..och hon som köpt henne är privatperson...
    Denne säljare kommer att bli polisanmäld också...

Hoppas det går vägen och att hon inte kan göra så här mer mot andra och fraför allt denna stackars häst..      
  • tinyheart

Usch stackars häst, jag hoppas den som köpt hästen vinner men det skulle ju vara bra för hästen att inte återvända till säljaren utan hamna någonstans där den får mycket kärlek och pysslas om

• slutatsnusa

hur har det gått?
    kan man inte göra en orosanmälan till Länsstyrelsen som väl numera har hand om djurskyddsärenden?

• Camilla67
    slutatsnusa skrev 2013-02-11 09:15:54 följande:
    hur har det gått?
    kan man inte göra en orosanmälan till Länsstyrelsen som väl numera har hand om djurskyddsärenden?

Vet inte än ,men det är en jurist som sköter det åt henne nu,,,och allt går i genom den..
    det ska nog bli bra hoppas jag..Glad 
Svar på tråden Ska jag hjälpa henne ???