• Erfdgt

Förslag på bra serier önskas!

Jajo, det finns säkerligen många såna här trådar, jag ska läsa igenom dom sen.

Men.. Har ni några förslag på bra serier? Skriv hemskt gärna vad serien handlar om också!

Alla tips mottages tacksamt, även om inte alla kommer falla mig i smaken :P

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 15:43
    Jag kom på att det kan underlätta om jag berättar vad jag brukar tycka om. Jag föredrar komedier och sånt som är mer "tjejigt", men jag tar gärna emot förslag och tips om annat också. Jag försöker vidga mina vyer en aning :P

• Svar på tråden Förslag på bra serier önskas!
  • ganesha

Orange is the new black. Gillar den massor!

Tog och gjorde en blast to the past och kollade Ally McBeal och den håller än.

True Blood - har nämnts innan men det är lätt den bästa tv-serie jag har sett. Trots vampyrer.

Vikings - snygga män och strider men ändå massa handling. Riktigt bra.

Heroes - är väl åt fantasyhållet men inte helt. Eller jo. Kanske. Men karaktärerna är underbara och lätta att fastna för.

Alaska - the last frontier. Realityserie om en familj som överlever i Alaskas vildmark.

Hemlock grove - har bara sett ett par avsnitt men det är nog en suverän "höstserie".

• Erfdgt
    Thyris skrev 2014-06-04 18:54:14 följande:
    Hart of dixie. :)
    En stor favorit! :D hehe
  • Jeaninne

"Jag, Claudius" är den bästa TV-serie jag någonsin sett. Om en romersk kejsare och alla makt- och kärleksintriger runt honom. Man måste inte vara intresserad av Romarriket innan. Det händer massor av spännande hela tiden, man blir engagerad i personerna, skådespelarna är oerhört bra och skickliga... finns intriger där som passar tjejer också! Och samtidigt känner man att man lär sig något och "vidgar vyerna" som du säger!

• Gathenhielm
    Jeaninne skrev 2014-06-17 08:32:04 följande:
    "Jag, Claudius" är den bästa TV-serie jag någonsin sett. Om en romersk kejsare och alla makt- och kärleksintriger runt honom. Man måste inte vara intresserad av Romarriket innan. Det händer massor av spännande hela tiden, man blir engagerad i personerna, skådespelarna är oerhört bra och skickliga... finns intriger där som passar tjejer också! smile1.gif Och samtidigt känner man att man lär sig något och "vidgar vyerna" som du säger! smile1.gif
    Enig, grymt bra serie. Värd att se endast för John Hurt som Caligula.

Min favoritserie är The Thick of It. Brittisk politisk satir. Extremt bra om man är lagd åt det hållet, och Peter Capaldi lyckas med att vara både hysteriskt rolig och skitläskig på samma gång i rollen som en arg skotsk spinndoktor.

Dialogexempel:
    DO NOT FUCKING interrupt me, son, ever! Now get this into the noggin, right. You breathe a word of this, to anyone, you mincing fucking CUNT, and I will tear your fucking skin off, I will wear it to your mother's birthday party, and rub your nuts up and down her leg whilst whistling Bohemian fucking Rhapsody, right!? Now get out of my fucking sight.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Jeaninne
    Gathenhielm skrev 2014-06-17 08:46:11 följande:
    Enig, grymt bra serie. Värd att se endast för John Hurt som Caligula.

Min favoritserie är The Thick of It. Brittisk politisk satir. Extremt bra om man är lagd åt det hållet, och Peter Capaldi lyckas med att vara både hysteriskt rolig och skitläskig på samma gång i rollen som en arg skotsk spinndoktor.

Dialogexempel:
    DO NOT FUCKING interrupt me, son, ever! Now get this into the noggin, right. You breathe a word of this, to anyone, you mincing fucking CUNT, and I will tear your fucking skin off, I will wear it to your mother's birthday party, and rub your nuts up and down her leg whilst whistling Bohemian fucking Rhapsody, right!? Now get out of my fucking sight.
    Ja, och det mest slående var att den var lågbudget. Om jag minns rätt nu, så var det inga stora scener med massor av statister, som det brukar vara i "romarfilmer". Det gick bra ändå, fast det var en så uppenbar studieproduktion. För att manuset och skådespelarna var outstanding. (Dock störde det mig lite, att Octavianus/Kejsar Augustus inte var ett dugg lik sig från statyerna... han kan inte ha varit så satt, bred och grov i dragen ens som äldre, det är inte möjligt.)
  • Gathenhielm
    Jeaninne skrev 2014-06-17 09:56:04 följande:
    Ja, och det mest slående var att den var lågbudget. Om jag minns rätt nu, så var det inga stora scener med massor av statister, som det brukar vara i "romarfilmer". Det gick bra ändå, fast det var en så uppenbar studieproduktion. För att manuset och skådespelarna var outstanding. (Dock störde det mig lite, att Octavianus/Kejsar Augustus inte var ett dugg lik sig från statyerna... han kan inte ha varit så satt, bred och grov i dragen ens som äldre, det är inte möjligt.)
    De gjorde mycket med vad de hade, så att säga.

Förstår vad du menar med Augustus, men jag tänker ändå inte klaga över att få se lite mer Brian Blessed Tungan ute
    Reasons... we all have them, at times.
  • Sarais1928

TEEN WOLF                                                    Teen Wolf är en övernaturlig dramaserie som följer Scott McCall (Tyler         Posey) en high school student och socialt utstött som efter att ha blivit           biten av en varulv, vinner han extraordinära övernaturliga förmågor. Scott     försöker upprätthålla ett normalt liv, samtidigt som gömmer sig från alla         hans hemliga liv som en varulv med undantag av hans bästa vän Stiles         Stilinski (Dylan O\'Brien) som hjälper honom genom denna förändring i         hans liv och kropp samt mystiska varulv, derek Hale (Tyler Hoechlin).             Allison   Argent (Crystal Reed) är Scotts nya kärlek intresse trots att hon       omedelbart vän med Lydia Martin (Holland Roden) en grund men intelligen   tjej som är dejting Jackson Whittemore (Colton Hayes) den lacrosse lagkapten som är misstänksamma Scotts senaste skärmar av fysiska förmåga och lovar att ta reda på vad hans hemlighet är oavsett hur lång tid det tar.

• Erfdgt
    JASS skrev 2014-06-17 10:07:51 följande:
    Couplings är gammal, men rolig!
    Det håller jag med om :)
  • Lohy

Gossip Girl

Pretty Little Liars

Teen Wolf

The Vampire Diaries

• melicia

Sommaren med släkten (Dplay)
    Belgravia (Comhem play)

Poldark (comhem play)
    Zoeys extraordinary playlist (comhem play)
    Home and away (tv4 play)
    Outlander (Viaplay och Netflix)
    Riverdale (Netflix)

Svar på tråden Förslag på bra serier önskas!