Gathenhielm skrev 2014-06-17 08:46:11 följande:
Enig, grymt bra serie. Värd att se endast för John Hurt som Caligula.
Min favoritserie är The Thick of It. Brittisk politisk satir. Extremt bra om man är lagd åt det hållet, och Peter Capaldi lyckas med att vara både hysteriskt rolig och skitläskig på samma gång i rollen som en arg skotsk spinndoktor.
Dialogexempel:
DO NOT FUCKING interrupt me, son, ever! Now get this into the noggin, right. You breathe a word of this, to anyone, you mincing fucking CUNT, and I will tear your fucking skin off, I will wear it to your mother's birthday party, and rub your nuts up and down her leg whilst whistling Bohemian fucking Rhapsody, right!? Now get out of my fucking sight.
Ja, och det mest slående var att den var lågbudget. Om jag minns rätt nu, så var det inga stora scener med massor av statister, som det brukar vara i "romarfilmer". Det gick bra ändå, fast det var en så uppenbar studieproduktion. För att manuset och skådespelarna var outstanding. (Dock störde det mig lite, att Octavianus/Kejsar Augustus inte var ett dugg lik sig från statyerna... han kan inte ha varit så satt, bred och grov i dragen ens som äldre, det är inte möjligt.)