• hoppfull68

Marsvinet fick tuppjuck, vad hände???

Ungarna har varsitt marsvin, jätte sociala och goa småkillar på ett år. Härom dan fick den ena stolleryck, började hoppa i panik i buren, kastade sig mot gallret flera ggr. Den varken skrek eller verkade som den lekte...såg mer ut som den hade panik. Inget särskilt hade hänt, inga konstiga ljud heller. Båda är trygga och inte lättskrämda så det hela kändes obehagligt. Varken igår eller idag har ngn av dom pipit som de brukar när man rasslar i köket, båda äter sämre oxå. Den andra påverkas säkert av stollen som hoppade. Det marsvinet som hoppade runt är väldigt lugn efter händelsen, han är annars den som är mest på alerten och låter mest. Han sitter mest ihopkurad i hörnet...

har ni varit med om ngt liknande?  

• Svar på tråden Marsvinet fick tuppjuck, vad hände???
  • Mariohn

Nej. Men om något av mina djur någon gång verkat må dåligt har jag tagit det till veterinären och tagit reda på vad som är fel. Som en ansvarsfull djurägare. 

• jimbo82

Ring veterinären ! Kan den ha gjort sig illa o därför blivit så ?

• FinaTina

Men snälla!
    Detta hände häromdagen?!?!
    Och djuret sitter fortfarande ihopkurad i hörnet?
    Lägg ner datorn och ta ditt jäkla ansvar som en seriös djurägare och uppsök veterinär snarast! Ibland undrar jag hur folk är funtade. Är du lika seg när det gäller dina sjuka barn?   

• Mariohn

Kan det vara så att ts är en av de många djurägare som skitit i att försäkra djuret och därför drar sig för ett, eventuellt kostsamt veterinärsbesök?

• jimbo82

Troligtvis är djuren bara leksak för barnen o är inte försäkrade !

• aprilmamma44

Det stackars marsvinet har väl antagligen jätteont ngnstsnns och sitter därför stilla?! Snälla du ta henne/honom till vet snarast!!! Tänk om den lider fruktansvärt? Djur reagerar ju oftast med stillhet när ngt är riktigt fel..

• FinaTina
    Mariohn skrev 2013-01-16 22:11:39 följande:
    Kan det vara så att ts är en av de många djurägare som skitit i att försäkra djuret och därför drar sig för ett, eventuellt kostsamt veterinärsbesök?

Det tror jag!
    Blir mycket billigare att köpa nytt marsvin än att försäkra!  
  • hoppfull68

Vad är det för fel på er allihopa???
    Så jäkla snabba att kasta skit på folk..rena sandlådan.
    Jag är ansvarsfull, marsvinet sitter för fan inte och kurar hela tiden,  Vart skrev jag det???
    Just nu äter den och rör sig...

Jag ställde en vanlig fråga och får en jävla massa skit tillbaka... 

• jimbo82

Så ett marsvin som beter sig så där är normal ? Har inte tanken slagit dig att den kan göra så där pga att den mår dåligt ? Man kollar upp om det kan vara något som gör att den gjorde så !

• FinaTina
    hoppfull68 skrev 2013-01-17 16:51:08 följande:
    Vad är det för fel på er allihopa???
    Så jäkla snabba att kasta skit på folk..rena sandlådan.
    Jag är ansvarsfull, marsvinet sitter för fan inte och kurar hela tiden,  Vart skrev jag det???
    Just nu äter den och rör sig...

Jag ställde en vanlig fråga och får en jävla massa skit tillbaka... 

hoppfull68 skrev 2013-01-16 21:33:23 följande:
    Ungarna har varsitt marsvin, jätte sociala och goa småkillar på ett år. Härom dan fick den ena stolleryck, började hoppa i panik i buren, kastade sig mot gallret flera ggr. Den varken skrek eller verkade som den lekte...såg mer ut som den hade panik. Inget särskilt hade hänt, inga konstiga ljud heller. Båda är trygga och inte lättskrämda så det hela kändes obehagligt. Varken igår eller idag har ngn av dom pipit som de brukar när man rasslar i köket, båda äter sämre oxå. Den andra påverkas säkert av stollen som hoppade. Det marsvinet som hoppade runt är väldigt lugn efter händelsen, han är annars den som är mest på alerten och låter mest. Han sitter mest ihopkurad i hörnet...

har ni varit med om ngt liknande?  
    Har markerat dina egna ord med fetstil.
  • No Logo

Det finns sjukvårdsupplysning för djur. Agrias telefonveterinär kan man ringa även om man inte har försäkring där. Kostar 60 kr. 0900-100 51 61 Öppet 16-24 på vardagar, 7-24 på helger. Deras smådjursexpert kanske har en idé om vad det rör sig om!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Marsvinet fick tuppjuck, vad hände???