Vad ger ni era 5 månaders att äta?
Tänkte bara kolla vad ni ger era 5 månaders bäbisar att äta...
Min lilla vill gärna smaka på allt hon ser vi äter vilket vi är försiktiga med...
Tänkte bara kolla vad ni ger era 5 månaders bäbisar att äta...
Min lilla vill gärna smaka på allt hon ser vi äter vilket vi är försiktiga med...
Min dotter fick smaksensationer fram till en vecka innan hon blev sex månader då började vi med gröt. Hon var mycket intresserad av mat men vi höll ut så länge det var hållbart sedan körde vi med gröt men vi väntar än så länge med mer mat annat än smakprov.
Min 5-månaders äter ersättning och även vanlig mat. Byter ut 1-2 mål om dagen med mat för att hon tycker om det så mycket. Och nej, jag bryr mig inte om larvet att man ska vänta till 6 månader. Har barn sen tidigare och vet att det funkar att ge mat när dom är 5 månader.
för ca 10 år sedan och innan var rekommendationen smakisar från 4 månader o det ändrades senare för att man vill förlänga amningen. Mina 3 barn har alla börjat vid 4 månader och det har fungerat utmärkt!
Min 5månaders äter 1mål gröt med katrinplommon (å äntligen bajsar han själv sen han var 2 månader) sen resten ersättning 4mål om dagen, får smaka av vår tallrik men inte mkt utan bara som tidigare skrivit doppa fingret eller lite på gaffeln, å.han älskar allt han får smaka :)
Min 5-månaders äter ett mål gröt till lunch och ett mål puread mat till middag och har gjort så sen hon var 4 månader. Resten av målen ammas hon. Jag hade egentligen tänkt helamma tills hon var 6 månader men BVC tyckte att vi skulle börja med fast föda eftersom hon gick upp dåligt med vikt. Hon har mått bra av maten och inte blivit förstoppad alls.
Min dotter ammar och efter vi ätit middag så brukar hon även få lite puree :)